Browse
Recent Submissions
Now showing 1 - 5 of 19
- ItemSubstance(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Zadražilová, Lenka; Fexová, Patricie; Písaříková, JanaDiplomová práce je součástí dlouhodobého projektu, ve kterém se zaměřuji na prach. Okruh tohoto materiálu je ovšem zúžen a v práci nastává moment, kdy se orientace upíná jen na jeden druh prachové substance – na dřevní prach, piliny, potažmo na dřevo obecně. Série obrazových děl s motivem dřeva, který je nanášen dřevěnými pilinami na dřevěné desky, netématizuje pouze určitou formu prachu, ale také určitou lingvistickou kategorii a zkušenosti se dřevem, či zkušenosti s jeho opracováváním, jenž vznikají už od dětství v důsledku žití v truhlářské rodině. Diplomová práce obsahuje kombinaci malířských a konceptuálních východisek, při čemž vychází a získává ze zkušeností z dřívější umělecké tvorby na prašném projektu.
- ItemNA BETON(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Strach, Adam; Tobola, Ondřej; Tomalík, MichaelDiplomová práce „Na beton” zkoumá potenciál technologie 3D tisku betonu, zjišťuje její aktuální hranice a hledá nový přístup v jejím využití. Získané teoretické poznatky jsou aplikovány do oblasti návrhu městského mobiliáře, ke kterému práce přistupuje z pohledu kultivace veřejného prostoru a z hlediska pohybu lidí ve veřejném prostoru a trávení času v něm.
- ItemStreet Gore Food(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Ponomarevová, Daniela; Mikyta, Svätopluk; Zálešák, JanDiplomová práce Street Gore Food tematizuje banální motiv výkopu uvnitř běžné místní komunikace, kterou zastupuje chodník, a náměty fastfoodové kultury. Projekt je zasazen do konceptuálního a vizuálního rámce inspirovaného pouťovými atrakcemi, jako jsou Haunted House nebo Ghost Train, a brakovými premisami béčkových-céčkových hororových filmů. Dílo tak kombinuje děsivé a absurdní prvky žánrových struktur, groteskní zábavy a laciné komerce populární kultury. Jeho hlavním předmětem je implicitní zprostředkování pouliční scény: Chodec kráčí po kamenném povrchu cesty, zatímco pojídá bagetu, kterou zakoupil v kiosku s rychlým občerstvením. Během své rutinní procházky, kdy je vázán k bezmyšlenkovitému konzumování oběda, je zastaven pádem do podivného výkopu. Ten má podobu groteskního trávicího systému zhotoveného z nápodob kuchyňských zařízení, sloužící k rozmělňování jídla, či bizarního jídelní lístku, mající charakter chutného menu z populárních řetězců s rychlým občerstvením. Street Gore Food tak představuje stylizovaný 3D modelový výsek chodníku vytvořeného za pomocí recyklovatelného-nalezeného kartonového materiálu a kresebných technik.
- ItemOnce Upon a Time(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Medvetska, Anna; Vlková, Veronika; Jakalová, ZuzanaDiplomový projekt reflektuje autorčinu zkušenost válečné uprchlice a zkoumá koláž jako expresivní médium nabízející způsob, jak se vypořádat s traumatickou minulostí. Diplomová práce má podobu autorské knihy propojující vyprávění, koláže a ilustrace, v níž se noří do svých myšlenek a emocí prostřednictvím svého alter ega. Skládání různorodých prvků v kolážích zrcadlí proces opětovného skládání a tvoření života narušeného válkou. Součástí diplomového projektu je i zprostředkování terapeutického potenciálu koláže ostatním, zejména ukrajinským dětem, pro něž pořádá workshopy tvorby kolážových příběhů. Cílem projektu je prozkoumat koláž jako metaforický nástroj pro rekonstrukci roztříštěných životů — coby umělecké médium, ale i jako svébytný nástroj, jenž nabízí způsob, jak čelit traumatické osobní historii. Prostřednictvím vlastní tvůrčí práce a kolážových workshopů pro ukrajinské děti autorka vytváří bezpečné prostředí, v němž lze zkoumat a formulovat své emoce. Propojením vyprávění s tvorbou koláží usiluje o podporu hojivých procesů a odolnosti zúčastněných.
- ItemDramatikon(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Ponomarevová, Denisa; Magid Hládeková, Katarína; Alster, DarinaDiplomová práce s názvem Dramatikon se věnuje zhmotňování intimních zkušeností a prožitků, které se týkají subjektivních psychických stavů a emocí. Výstupem této práce se stává instalace zahrnující velkoformátové kresby na papír, ručně prošívané materiálové objekty a video, ve kterých je využit jazyk internetové komunikace a digitální (vizuální) formy uživatelského rozhraní, jako nástrojů pro uchopení citlivých motivů. Textilní objekty jsou utvářeny v jeden celek – tedy tvoří samostatnou textilní stavbu v prostoru galerie, v jejíž vnitřku se nachází mobilní zařízení s přehrávaným videem (Deflower), a na jejíž vnějšku (na povrchu) se nachází motivy emotikonů (internetové či online symboliky) a volně interpretované emocionality a tělesných prožitků.