2022/3-4

Browse
Recent Submissions
Now showing 1 - 5 of 18
- ItemZměny předpisů pro oceňování věcí nemovitých od 1. ledna 2023(Akademické nakladatelství CERM, 2022-12) Bradáč, Albert; Polák, PetrV článku jsou uvedeny a komentovány změny v oceňování nemovitostí, které přináší novela oceňovací vyhlášky č. 441/2013 Sb. k 1. lednu 2023.
- ItemII. Mezioborový kongres. Dopravní úrazovost. Znalectví v České republice(Akademické nakladatelství CERM, 2022-12) Vojtíšek, TomášV roce 2022 se konal již druhý ročník Mezioborového kongresu Dopravní úrazovost, znalectví v České republice. Článek popisuje historii vzniku této odborné akce a podává zprávu o průběhu akce v roce 2022
- ItemRoad Traffic Accidents in Uganda(Akademické nakladatelství CERM, 2022-12) Balunywa, AliAccidents occur all over the world in different forms, caused by many factors. Like many developing countries, the rates of accidents are on the rise. I was motivated to write this article to create awareness and also to add my voice to the many others, in order to reduce the road carnage. Accidents cause loss of lives, physical, emotional, social and economic effects for all involved. I carried out a number of interviews and literature review on the subject. I similarly delved into police crime reports and The Traffic and Road Safety Act of 1998. The result of this research is that road accidents can be reduced if drivers can be disciplined and follow the law, road infrastructure networks to cater for the increased vehicular traffic on the narrow roads. This research took me about 50 days which included waiting for return of questionnaires. The survey was supported by Survey Monkey, a free online resource.
- ItemProblematika forenzní digitální identifikace vozidel(Akademické nakladatelství CERM, 2022-12) Rak, Roman; Kopencová, Dagmar; Felcan, MiroslavZákladním předmětem příspěvku je problematika digitální identifikace vozidla, využitelná zejména pro forenzní, technické a administrativně správní účely. Příspěvek vychází z tříletého výzkumu nově vyrobených vozidel v letech 2018–2021 na Policejní akademii v Bratislavě, Slovenská republika. U 43 světových výrobců vozidel byly u jejich 250 modelů zjišťovány různé charakteristiky digitálních identifikátorů. Příspěvek definuje pojmy veřejných a neveřejných digitálních identifikátorů vozidel a zabývá se jejich základními vlastnostmi – umístění identifikátorů v komponentách vozidel, jejich počty, opakovatelností, strukturou, informačním obsahem, ochrannými prvky identifikátoru, problematikou neměnnosti identifikátorů, vhodnými protokoly a zařízeními pro čtení identifikátorů, specifičnostmi a praktickou využitelností identifikátorů. V příspěvku je poprvé zaveden a vysvětlen termín digiVIN (digital VIN), který je definován jako Vehicle Identification Number, opakovaně umístěný v digitální podobě v různých komponentách vozidla. Příspěvek srovnává značení jednotlivých komponent ve vozidlech u vybraných výrobců vozidel na světě pomocí digitálních identifikátorů. V příspěvku jsou uvedena pozitiva a negativa využití digitálních identifikátorů v praxi v současné podobě a doporučeny další postupy pro zavedení těchto pokrokových identifikačních postupů do každodenní forenzní praxe.
- ItemInovativní přístupy v oblasti výcviku a hodnocení řidičského chování jednotek HZS s využitím řidičského simulátoru(Akademické nakladatelství CERM, 2022-12) Děcký, Petr; Brummerová, Katarína; Klečková, Sára; Trepáčová, Martina;Tento článek vychází z dat získaných při naplňování TAČR projektu, jehož cílem bylo ověření vhodnosti pokročilého simulátoru nákladního vozidla pro výcvik strojníků Hasičského záchranného sboru a následné vypracování manuálu práce se simulační technikou v rámci výcviku řízení vozidel HZS. V rámci pilotní studie výcviku strojníků HZS na řidičském simulátoru, která probíhala v Centru dopravního výzkumu, v. v. i. bylo měřeno množství proměnných. Mezi nejdůležitější proměnné patřila: Vhodnost k samotnému výcviku na simulátorech – náchylnost k simulátorové nevolnosti spojená s užíváním simulátorů obecně, proměnné získané ze softwaru simulátoru popisující charakteristiky jízdy řidičem a fyziologické proměnné. Scénáře pro pilotní studii řidičů byly vytvářeny na základě materiálů dodaných ze strany HZS, zejména statistik nehodovosti tak, aby odrážely nejčastější příčiny nehod strojníků HZS. Zároveň se scénáře odehrávaly v různých prostředích a v různých povětrnostních podmínkách, v nichž se měnily jízdní vlastnosti vozidla. Cílem článku je představení praktického využití výstupů pro výcvik pomocí simulačních technologií na základě provedené pilotní studie, získaných dat a zpětné vazby samotných strojníků. V závěru jsou diskutovány možnosti využití simulátorů pro analýzu dopravních nehod strojníků HZS.