2023

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 40
  • Item
    Společné datové prostředí (CDE) v oblasti BIM projektů a realitního inženýrství
    (Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství, ) Zatloukalová, Nikola; Kliment, Daniel; Hrdlička, Tomáš
    Diplomová práce se zabývá analýzou společného datového prostředí a vyhodnocuje přínosy jeho použití pro BIM projekty s využitím pro realitní inženýrství. První část práce je zaměřena na nezbytná teoretická východiska. Je důležité nejdříve představit koncepci BIM, jelikož je úzce spjata s hlavním tématem této práce. Závěr první kapitoly se již soustředí na společné datové prostředí. V rámci druhé části této práce, jež se zabývá analýzou současného stavu, dochází k analýze existujících CDE řešení v tuzemsku a zahraničí. Je zhotoveno také dotazníkové šetření zaměřené na tuto problematiku. Kapitola je ukončena shrnutím získaných informací. Poslední kapitola se soustředí na vlastní teoretický návrh platformy CDE včetně ukázky možného uživatelského rozhraní.
  • Item
    Stanovení výše zhodnocení rodinného domu v Uherském Brodě
    (Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství, ) Šnajdar, Martin; Klika, Pavel; Sadílek, Augustin
    Tato diplomová práce popisuje vliv prací provedených na rodinném domě a srovnání tohoto vlivu na jeho tržní hodnotu. V teoretické části jsou definovány základní pojmy z odborné literatury a legislativy. Vybrán byl dům ve městě Uherský Brod ve stavu před rekonstrukcí. V praktické části byly vypočítány obvyklé ceny před rekonstrukcí. Byla navržena rekonstrukce domu a vypočítány náklady na stavební práce agregovaným rozpočtem. Pomocí databáze nemovitostí byla stanovena obvyklá cena obdobných nemovitostí po rekonstrukci.
  • Item
    Posouzení zdrojů environmentálních a zdravotních rizik ve vybraném podniku
    (Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství, ) Magera, Lukáš; Balgová, Zuzana; Hrabová, Kristýna
    V diplomové práci je řešena problematika posouzení firmy nakládající s nebezpečnými chemickými látkami. V teoretické části byly řešeny právní a metodologické požadavky pro zhodnocení všech možností účinku nebezpečných chemických látek. V praktické části byla provedena analýza a vyhodnocena přijatelnost analyzovaných rizik.
  • Item
    Psychosociální rizika vzniku syndromu vyhoření vedoucích pracovníků jako faktoru ohrožení pro fungování organizace
    (Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství, ) Bártová, Aneta; Lauermann, Marek; Kropáčková, Šárka
    Diplomová práce se zabývá hodnocením psychosociálních rizik a syndromu vyhoření u vedoucích pracovníků. Je rozdělena do tří částí – teoretické, výzkumné a návrhové. Teoretická část je věnována definici a objasnění jednotlivých pojmů. Předmětem výzkumné části je šetření, které je zaměřeno na psychosociální rizika a syndrom vyhoření u vedoucích pracovníků organizací různých sektorů, působících v ČR. Na základě zjištěných výsledků jsou v závěru práce sestaveny návrhy pro redukci zkoumaných rizik a předcházení syndromu vyhoření.
  • Item
    Odezva vozidla v případě užití Start-Stop systému
    (Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství, ) Vaňková, Denisa; Jelínek, David; Kohout, Tomáš
    Diplomová práca sa zaoberala výskumom odozvy vozidla v prípade využitia systému Start-Stop v osobných automobiloch s manuálnou aj automatickou prevodovkou. Namerané hodnoty pomocou pripojenia vodičov zo zbernice CAN-bus s využitím Start-Stop systému boli porovnané s hodnotami v totožných vozidlách bez využitia funkcie Start-Stop. Ako kontrolný prvok merania bol využitý prístroj skonštruovaný špeciálne pre potreby týchto meraní, fungujúci na základe kolieska otáčajúceho sa rovnomerne s pohybom vozidla a optického snímača, ktorý zaznamenáva pohyb. Namerané výsledky majú za úlohu preukázať dĺžku odozvy vozidla s využitím funkcie Start-Stopu a zistiť, či má tento systém vplyv na oneskorenie rozjazdu v bežnej premávke. Využitím merania dát pomocou CAN-busu sú k dispozícii podrobné grafy rozjazdov všetkých skúmaných vozidiel. Skúmaním bolo zistené, že záleží na použitom druhu prevodovky vo vozidle, pričom pri manuálnej prevodovke nemá Start-Stop veľký vplyv na plynulosť premávky v zmysle odozvy vozidla na vodiča. Pri automatickej prevodovke záleží na jej druhu a rozdiely medzi jednotlivými rozjazdmi so zapnutým a vypnutým systémom Start-Stop sa značne líšili. Presnosť merania bola podobná pri oboch meracích prístrojoch no lepšie využitie má meranie pomocou zbernice CAN-bus, nakoľko je možné zo získaných dát určiť presný priebeh rozjazdu. Vyrobený merací prístroj je zase jednoduchší na obsluhu a vyhodnotenie dĺžky rozjazdu prebehne automaticky, ihneď po jeho vykonaní. Na základe tejto práce je možné v budúcnosti vykonať rozsiahlejší výskum, ktorého účel by mohla byť kategorizácia dĺžok rozjazdov podľa jednotlivých vozidiel dôležitých hlavne pre potreby analýzy dopravných nehôd.