2016
Browse
Recent Submissions
Now showing 1 - 5 of 28
- ItemODPUŠTĚNÍ, STRACH A OČEKÁVÁNÍ(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Pavlíčková, Ivana; Gabriel, Michal; Labuda, RadimZohledňování ekonomického systému a jeho následná sublimace do procesů společenského života hraje v kolekci hlavní roli, což s sebou latentně nese i tematizaci těžkého břemene lidského bytí či otázek morální volby. Pozornost je tak upřena rovněž k transnacionálním, postkapitalistickým principům, nástrojům moci a symbolům platonické lásky k dobrovolnému podrobení. To vše za pomoci hlíny, materiálu, který pamatuje celý náš věk (nejen v rámci média sochařství).
- ItemSKLADACÍ MESTSKÝ BATOH(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Štechová, Eva; Čapkovičová, Marcela; Lidmila, JanOd prvotného nápadu, cez rešerš a porovnávanie s batohmi s rozkladacou funkciou (tele, usárna) a s batohmi spojenými s urban a streetwear módou som sa dopracovala k návrhu, ktorý okrem praktického funkčného dizajnu otvára otázky osobného priestoru vs. verejného priestoru, pracuje s otázkou životného štýlu ako východiskového bodu marketingu a apeluje na mladých ľudí, ktorí trávia čas v mestskom verejnom priestore a svojim spôsobom ho okupujú. Technické parametre batohu vychádzajú z jeho funkčných potrieb, no pôvodná myšlienka vznikla z potrieb novodobého mladého nomáda objavujúceho verejný priestor.
- ItemVysokoškolská kvalifikační práce:ATELIÉROVÁ ČÁST (D)(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Maša, Vojtěch; Sterec, Pavel; Koťátko, PetrV diplomové práci nazvané Ateliérová část magisterské diplomové práce (D) se snažím naplnit protokol, který je uveden v těchto bodech: - získat za ateliérovou část své diplomové práce klasifikační stupeň „D“, - pokud nezískám z ateliérové části diplomové práce klasifikační stupeň „D“, nesplnil jsem její zadání a cíl, proto by práce neměla být považována za úspěšnou a měla by být klasifikována stupněm „F“. Samotná diplomová práce nemá vizuální charakter. Prací je právě onen „koncept“ popsaný ve výše uvedených dvou bodech spolu s tím, jak se bude vyvíjet. Můj autorský vklad je pouze navození této situace. Tento text, jak sám jeho nadpis naznačuje („Dokumentace VŠKP“), je pouhou textovou částí dokumentace, slouží pro snadnější pochopení a zasazení práce do kontextu; je tedy slovním (a v případě diagramu uvedeného níže i grafickým) komentářem k práci a nemá být předmětem hodnocení. Další formou dokumentace bude zvukový záznam obhajoby pořízený nahrávací společností. Můj výkon u obhajob rovněž nemá být chápán jako performance, a proto by neměl být hodnocen.
- ItemHANDICAP FAVU(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Máčalová, Naděžda; Klodová, Lenka; Šedá, KateřinaJádrem diplomové práce je snaha o rozpoutání diskuze ohledně bezbariérové úpravy Fakulty výtvarných umění VUT v Brně a následné vytvoření symbolického výtahu a sbírky na možnou úpravu. Cílem je změnit přístup osob pohybujících se a pracujících na FaVU k bezbariérovosti a možným potenciálním uchazečům či návštěvníkům z řad veřejnosti.
- ItemFICTION CENCRETE(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Tajovský, Jakub; Kvíčala, Petr; Pospiszyl,, TomášVe své praktické diplomové práci realizuji soubor obrazů a malířských objektů, které by měly analogovým zbůsobem imitovat principy augmentované a virtuální reality. Z technického hlediska mě zajímá otázka obousměrné remediace nových médií a malby a jak jejich vývoj podporuje iluzi a imaginaci. Z ontologického hlediska sleduji mystickou povahu obrazu. Závěrečná výstava je metaforou hybrydního obrazu komponvanou na základě technologických a teoretických zkušeností v malbě. Výsledkem je malá syntetická realita.