Browse
Recent Submissions
- ItemSystémy syntaktických analyzátorů a jejich využití(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Svoboda, Sebastián; Meduna, Alexandr; Havel, MartinTato práce představuje nový, syntakticky i sémanticky jedinečný imperativní programovací jazyk Flowlang a jeho překladač. Překladač využívá systémů syntaktických analyzátorů. Jazyk nabízí operátory, které pomáhají řešit specifickou sadu problémů, kde je potřeba transformovat a filtrovat data. Jazyk se překládá do WebAssembly pro portabilitu. Také k němu byl vytvořen interpret a sada pomocných nástrojů.
- ItemNástroj pro současnou editaci více souborů s titulky(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Chmelo, Lukáš; Milet, Tomáš; Vlnas, MichalCieľom tejto práce je vytvoriť multiplatformový nástroj určený na súčasnú úpravu súborov titulkov vo viacerých verziách videa. Aplikácia umožňuje súčasnú tvorbu a úpravu titulkov pre rôzne variácie jedného videa, ktoré obsahuje rôzne strihy a vložené scény, čím rieši významnú výzvu pri úprave titulkov. Medzi kľúčové funkcie aplikácie patrí kontrola pravopisu a funkcie úpravy časovania reči. Ďalším dôležitým zameraním tohto projektu je užívateľská prívetivosť a kompatibilita medzi platformami, čo zaisťuje jednoduché používanie naprieč bežnými operačnými systémami. Nástroj pomáha určiť, ktoré scény obsahuje jeden video súbor a druhý neobsahuje. Toto sa vykoná porovnaním zvukových signálov z videí, a to najprv konverziou video súborov na zvukové súbory, extrakciou MFCC a následným vzájomným porovnaním algoritmom cross-correlation zo zvukových signálov z uvedených zvukových súborov. Nástoj vizualizuje získané zarovnania na užívateľské rozhranie tohto nástroja. Potom môže užívateľ súčasne upravovať zarovnané titulky v tomto nástroji a to aj pomocou klávesových skratiek navrhnutých na zvýšenie produktivity.
- ItemRitterkreuz: Akční hra s umělou inteligencí(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Kubala, Jan; Milet, Tomáš; Vlnas, MichalTato práce si klade za cíl vytvořit akční počítačovou hru, která krom očekávaných herních mechanik dokáže také zajímavým způsobem poskytnout informace o historii. Hra je tvořena v herním enginu Unity a kvůli rozsahu práce využívá i placené assety pro balistiku, pathfinding a prostředí úrovně. Hra obsahuje jednu úroveň, která se snaží autenticky vyobrazit jablunkovský incident, což byla přestřelka mezi německou záškodnickou jednotkou a polskou posádkou na česko-polském pohraničí. Je to plíživá taktická střílečka z prvního pohledu, která se zaměřuje na vylepšený pohyb hráče, umělou inteligenci nepřátel a věrné vyobrazení tamější oblasti. Pohyb hráče je řešení založené na fyzice dělané na míru s rozšířenými možnostmi pohybu, jako přikrčení s několika úrovněmi či dynamické lezení přes překážky. Umělá inteligence nepřátel jim umožňuje se pohybovat v klidném i bojovém prostředí a stejně jako hráč používají zbraně, jejichž projektily jsou balisticky simulované. Pro co nejbližší přiblížení se dané oblasti byla využita reálná point cloudová data z dané lokality, pomocí nichž se vygeneroval terén mapy. Dále byla přidána sekce s dokumenty a popisky zkompilovanými z různých výpovědí, které mají za úkol hráče obeznámit s okolnostmi této přestřelky.
- ItemZpětnovazebné učení pro POMDPs s využitím modelů(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Smíšková, Lucie; Češka, Milan; Andriushchenko, RomanMarkovské rozhodovací procesy s částečným pozorováním nám umožňují modelovat systémy obsahující stavovou neurčitost. Jsou užitečné, pokud máme pouze částečné informace o stavech (tak zvaná pozorování). Cílem této práce bylo vyvinout metodu kombinující induktivní syntézu a zpětnovazebné učení k vytvoření co nejlepšího konečně stavového kontroléru. Tato metoda poté byla implementována jako rozšíření nástroje PAYNT.
- ItemAplikace pro automatické vyhodnocení věrohodnosti generovaného snímku obličeje(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Šotola, Jiří; Goldmann, Tomáš; Semerád, LukášBakalářská práce se zaměřuje na návrh a implementaci aplikace pro ověření věrohodnosti synteticky generovaných snímků. Z důvodu rozlehlosti tématu se práce zaměřuje na ověření podobnosti obličejových znaků originálního snímku a snímku z něj vygenerovaného. Pro aplikaci je vyvinut model založený na siamských neuronových sítích, které používají ztrátovou funkci contrastive loss. Model byl trénován a testován na datové sadě LFW, kde dosáhl přesnosti až 91 %. Pro testování generovaných snímků je použit model StarGAN, který generoval snímky obličeje se změnou barvy vlasů, pohlaví a stáří. Výsledné testování na generovaných snímcích ukázalo, že model StarGAN vytváří obličeje, které se s originálem shodují z 87,53 %.