2022
Browse
Recent Submissions
- ItemAutomatické obchodování kryptoměn(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Vorobjev, Nikolaj; Rozman, Jaroslav; Hrubý, MartinTato práce se zabývá obchodováním na kryptoměnovém trhu. V teoretické části práce jsou popsány principy obchodování, technické analýzy, obchodních systémů a neuronových sítí. Po provedené rešerši brokerů společnost Binance je zvolena v roli zprostředkovatele obchodování a poskytovatele "real-time" dat; společnost CryptoDataDownload je zvolena v roli poskytovatele historických dat. Po seznámení se s použitými technologiemi, jsou navrženy prvky informačních obchodních systémů, umožňující komunikaci se vzdálenými servery a mezi sebou, za účelem obchodování, získávání a souběžného zpracovávání uživatelských, historických nebo "real-time" dat. Výsledné systémy mají poskytnout uživateli možnost manuálně, poloautomaticky (podle předem daného plánu) nebo automaticky (na základě rozhodnutí rekurentní neuronové sítě, naučené na historických datech) obchodovat a reagovat na změnu tendencí na trhu. Dále se práce přesouvá do praktické roviny, obsahující implementaci a experimenty nad vytvořenými systémy. V závěrečné části práce jsou zhodnoceny výsledky a jsou popsány možnosti vylepšení a rozšíření.
- ItemRozpoznávání a klasifikace dopravních situací(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Zbořil, Jiří; Smrž, Pavel; Musil, PetrCílem této práce je identifikace a klasifikace nebezpečných situací z přehledových kamer, monitorujících dopravní provoz. Příkladem takových situací jsou nebezpečné stání podél silnice a dopravní nehody, na které se práce zaměřuje. Vytvořený systém využívá detektor objektů, analyzující průměrné snímky v daném intervalu, algoritmů K nejbližších sousedů a K Means a opětovnou detekci objektů v lokálně zvětšené oblasti pro výběr kandidátů. Detekované objekty, nacházející se mimo silnici jsou přiložením masky silnice eliminovány. Modul pro zpracování anomálie pak vypočítá její interval a klasifikaci. Naměřené F1 skóre je 0,645, S4 skóre 0,535 a procentuální úspěšnost klasifikace anomálie 80 %.
- ItemPrezentační web(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Kovařík, Lukáš; Rozman, Jaroslav; Zbořil, FrantišekCílem této práce je navrhnout a implementovat webovou aplikaci pro vizualizaci historických informací týkající se historických událostí a osob. Webová aplikace je napsaná v programovacím jazyce PHP s využitím frameworku Nette a databázového systému MySQL. Začátek práce je věnován technologiím potřebným k vývoji, následně návrhu uživatelského rozhraní a způsobům užití aplikace. Poté budou popsány postupné kroky vedoucí k realizaci celé aplikace. Webová aplikace umožňuje správcům systému vytvářet historické záznamy, jejichž obsah si návštěvníci mohou prohlížet. V případě registrace do systému aplikace jim bude umožněno podílet se na tvorbě obsahu tohoto webu. Závěr práce popisuje průběh testování a zamyšlení se nad budoucím zlepšením aplikace.
- ItemZařízení/robot s využitím RC komponentů a serv(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Václavič, Jiří; Zemčík, Pavel; Španěl, MichalCílem této práce bylo sestrojit jednoduché robotické zařízení. Důležitou částí řešení je nastudování již existujících zařízení a způsobů jejich ovládání za pomocí počítače. Bylo nutné pochopit principy řízení modelářských servomotorů a dalších potřebných technologií. S využitím nabytých vědomostí je navržena a zkonstruována robotická paže, která je vymodelována a následně vytisknuta na 3D tiskárně. Řízení jednotlivých servomotorů obstarává mikroprocesor zařízení Arduino Uno. Robotický manipulátor je možné ovládat dálkově pomocí pohybu vlastní paže, k čemuž byla použita hloubková kamera Azure Kinect DK. Celý software je obsluhován za využití vytvořeného grafické uživatelské rozhraní využívající asynchronních procesů v jazyce C++.
- ItemPodpora deskové hry Nemesis na mobilním telefonu s OS Android(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Štěpánek, Miroslav; Smrž, Pavel; Švec, TomášCílem této práce je vytvořit mobilní aplikaci k deskové hře Nemesis určenou na systém Android, která umožní uživateli zjistit informace o herních komponentech při hře. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, první je model vytvořený za pomoci knihovny Tensorflow, který zajišťuje detekci těchto komponent. Druhou je pak samotná aplikace, která dostává výsledky od dříve zmíněného modelu a zobrazuje výsledné informace uživateli. Toto usnadňuje uživateli hru a pomáhá ji i urychlit. Výsledný systém je možné modifikovat, tak aby byla aplikace využitelná i pro jiné hry.