2018, Vol. 20
Browse
Recent Submissions
- ItemAutomatizovaná diagnóza vývojové dysgrafie založená na kvantitativní analýze online písma(International Society for Science and Engineering, o.s., 2018-04-30) Zvončák, Vojtěch; Šafárová, Katarína; Mekyska, Jiří; Mucha, Ján; Kiska, Tomáš; Losenická, Barbora; Čechová, Barbora; Francová, Pavlína; Smékal, ZdeněkPrevalence problémů s psaním mezi dětmi školního věku je mezi 10 až 30 %. V současné době neexistuje v České republice objektivní metoda pro diagnózu a hodnocení míry závažnosti vývojové dysgrafie (VD). Cílem této studie je představit novou metodu objektivní diagnózy VD založené na kvantitativní analýze online písma. K tomuto účelu jsme extrahovali ze tří písemných cvičení sadu prostorových, časových, kinematických a dynamických parametrů. Pro identifikaci parametrů s vysokou diskriminační silou jsme následně provedli korelační analýzu mezi těmito parametry a skóry dotazníku HPSQ (Handwriting Proficiency Screening Questionnaire). Použitím klasifikátoru založeného na náhodných lesech v kombinaci s kvantifikací cvičení psaní abecedy jsme dosáhli přesnosti klasifikace téměř 80 % (sensitivita 77 %, specificita 83 %). Přesnost byla zvýšena na 92 % (sensitivita 92 %, specificita 93 %) aplikováním metody sekvenčního dopředného plovoucího výběru parametrů SFFS (Sequential Floating Forward Selection). Tato pilotní studie potvrzuje možnost automatizované diagnózy VD u dětí, které píšou psaným spojovaným písmem.
- ItemModelování a simulace instalace a údržby pro zajištění optimální kvality služeb síťových operátorů(International Society for Science and Engineering, o.s., 2018-02-28) Holeček, JiříV článku je řešena problematika modelování a simulace pohybu technických pracovníků podniků síťových odvětví v terénu. Cílem bylo stanovit závislost nákladů na požadované průměrné dostupnosti služby. Simulace se opíraly o rozsáhlý soubor reálných dat jednoho z nejvýznamnějších českých provozovatelů technické infrastruktury. Byla prokázána kvantifikovatelná kauzální závislost mezi kvalitativními parametry a náklady na jejich dosažení v plošně rozprostřených síťových odvětvích.
- ItemÚtoky postranními kanály na Last-level cache na architekturách ARM a x86(International Society for Science and Engineering, o.s., 2018-12-31) Lieskovan, TomášPaměti cache byly navrženy, aby urychlily přístup procesoru do hlavní paměti RAM. Cache ucho- vává nejčastěji využívaná data, aby zrychlila vykovávání procesů. Last-level cache je sdílený typ paměti ke které přistupuje více procesů, uživatelů, či virtuálních počítačů a uchovávají zde citlivé informace. Neoprávněná mani- pulace či čtení této paměti představuje velký bezpečnostní problém. Tento článek představuje základní metody analýzy postranním kanálem, které jsou cíleny právě na Last-level cache.
- ItemZásady návrhu bateriově napájených zařízení(International Society for Science and Engineering, o.s., 2018-10-31) Levek, Vladimír; Šteffan, PavelČlánek je primárně věnován návrhu nízkoodběrového zařízení. V úvodu článku je uvedena rešerše baterií, jejich vlastností a parametrů. Dále jsou uvedeny základní předpoklady pro návrh bateriově napájených zařízení. Další kapitoly jsou věnovány procesním a obvodovým zásadám eliminujícím spotřebu, a následně výpočtu životnosti baterie. Závěrem jsou shrnuty poznatky a jsou naznačená některá doporučení.
- ItemSlužba zvýšené ochrany zranitelného účastníka provozu v bezdrátovém a kooperativním prostředí(International Society for Science and Engineering, o.s., 2018-12-31) Mecerod, Václav; Balík, Miroslav; Nevrlý, JosefKooperativní systémy inteligentní dopravy C-ITS (Cooperative Intelligent Transportation Systems) a jejich služby mají obecně pozitivní vliv na bezpečnost na silnicích a efektivitu provozu. V tomto článku je shrnut současný stav služeb zajišťujících zvýšenou ochranu zranitelného účastníka provozu VRU (Vulnerable Road User) a jsou identifikovány nedostatky dosavadního výzkumu v této oblasti. Na tomto základě je v článku navrhnuta architektura pro hybridní komunikaci zranitelného účastníka provozu s ostatními uživateli, architektura samotné služby zvýšené ochrany zranitelného účastníka provozu a vhodné rozšíření standartních C-ITS zpráv, které si vyměňují uživatelé této služby. Tento návrh přesně zapadá do plánu budoucích služeb definovaných Evropskou C-ITS platformou a splňuje požadavky Evropské legislativy.