2025

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 396
  • Item
    Low-Code Robot Programming
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Kundrata, Jan; Janoušek, Vladimír; Peringer, Petr
    Cílem práce je vypracovat řídící systém robota ve vícero vizuálních jazycích, pro účel porovnání těchto vizuálních jazyků ve smyslu složitosti jejich použití pro nezaučeného uživatele, časovou náročnost jejich naučení na úroveň vypracování programu pro řízení robota, či další poznatky ke kterým poté dojde. Ve zprávě se budou porovnávat řídící systémy vytvořené použitými vizuálními jazyky, jako Webots-Blockly či Visual-ROS s řídícím systémem v jazyce Python v simulátoru Webots, podle kterého byly vytvořeny, či mezi sebou, a bude zde popsáno propojení Eclipse 4diac s ROS 2 pro kompatibilitu se simulátorem. Celkem byly nakonec vytvořeny jak řídící systémy ve vizuálních jazycích Webots-Blockly a Node-RED, tak funkční blok ROS 2 vydavatele v prostředí Eclipse 4diac.
  • Item
    Vizualizace algoritmů pro plánování cesty
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Rasstrigin, Sergei; Rozman, Jaroslav; Janoušek, Vladimír
    Cílem této práce je představit některé klíčové algoritmy používané při hledání cesty a vytvořit interaktivní webovou aplikaci, která umožní uživatelům simulovat a vizualizovat jednotlivé algoritmy.
  • Item
    Nástroj pro vyhledávání testovacích cest
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Rybka, Jan; Smrčka, Aleš; Kozák, David
    Hlavním cílem této práce je vytvořit nástroj pro ověřování splnitelnosti cest v programu s ohledem na sémantiku. Tato práce nabízí návrh řešení, implementaci řešení a testovací sadu pro takový nástroj. K řešení je použit postup využívající symbolickou exekuci.
  • Item
    Návrh aproximativních násobiček s plovoucí řádovou čárkou
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Vařecha, Vojtěch; Mrázek, Vojtěch; Klhůfek, Jan
    Tato práce je zaměřena na návrh, klasifikaci a implementaci aproximativních násobiček. Výstupem je sada nově navržených aproximativních násobiček pro plovoucí řádovou čárku s možností variabilní šířky operandů. Návrh a vlastnosti těchto násobiček jsou v práci podrobně analyzovány.
  • Item
    Hra pro více hráčů inspirovaná Strongholdem v Godotu
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Kozumplík, Marek; Milet, Tomáš; Vlnas, Michal
    Tato práce se zabývá návrhem a implementací 3D počítačové hry pro více hráčů kombinující mechaniky real-time strategií a akčních RPG her. Hra obsahuje několik klíčových systémů. Hlavním systémem je soubojový systém, který kombinuje magii, fyziku a ničitelné prostředí. Dalším klíčovým prvkem je stavba zničitelných hradů a jejich budov pomocí surovin. K výstavbě hradeb je použit dlaždicový systém. Sběr surovin zajišťují hráči i počítačové jednotky dělníků, přičemž dělníci mají různé pracovní cykly. Tyto suroviny lze následně využít ke stavbě budov nebo výcviku stráží pro obranu hradu. Ve hře se dále nachází další jednotky, jako je divoká zvěř nebo bossové. Hráč může také získávat vybavení porážením neptřátel, které zlepšuje jeho statistiky a odemyká nové schopnosti. Hra byla vytvořena v herním enginu Godot a průběžně testována s několika hráči současně.