2014

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 182
  • Item
    Virtuální platformy pro simulaci instrukčních sad
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Ministr, Martin; Masařík, Karel; Přikryl, Zdeněk
    Tato práce se zabývá vytvořením generátorů kódu pro existující virtuální platformy QEMU a OVP. Práce se skládá ze studie technik, které používají ke své práci virtuální stroje. Hlavní částí práce je návrh procesu transformace vstupních instrukčních sad na kód, který používají tyto virtuální platformy. Výsledkem práce jsou funkční programy, které provádí generování kódu pro tyto virtuální platformy.
  • Item
    Práce s historickými mapami na mobilním zařízení
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Urban, Martin; Beran, Vítězslav; Španěl, Michal
    Cílem této diplomové práce je experimentovat s nejmodernějšími webovými technologiemi a navrhnout nový postup pro tvorbu mobilních aplikací. Díky navrženým postupům je možné vytvářet mobilní aplikace, které jsou multiplatformní a zároveň téměř nerozpoznatelné od nativních. Důraz je kladený na výkon a nativní chování uživatelského rozhraní. Popsané postupy jsou demonstrované na aplikaci pro práci s historickými mapami, která je schopna v reálném čase zobrazovat mapy z historických archivů po celém světě. Testy demonstrační aplikace vykazují oproti standardním postupům tvorby webových aplikací rapidní zrychlení.
  • Item
    Generátor úrovní pro hru v Unity
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Dražka, Jakub; Kajan, Rudolf; Zachariáš, Michal
    Tato práce se věnuje problematice automatizovaného generování herních úrovní v engine Unity, konkrétně generování bludišť a generování prostředí pomocí L-systémů. Dále popisuje některé významné součásti a principy engine Unity. Na základě těchto údajů byly vytvořeny a popsány automatizované generátory těchto typů úrovní a počítačová 3D hra, která tyto generátory využívá.
  • Item
    Využití dynamické analýzy kódu při zpětném překladu
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Končický, Jaromír; Ďurfina, Lukáš; Zemek, Petr
    V rámci projektu Lissom je vyvíjen rekonfigurovatelný zpětný překladač, jehož cílem je umožnit zpětný překlad programů, určených pro více různých platforem, do několika různých vyšších programovacích jazyků. V době počátku řešení této práce v něm nejsou implementovány techniky využívající informace získané dynamickou analýzou zpětně překládaného programu. Využitím těchto technik je však možné výsledky zpětného překladače výrazně zlepšit. Návrh těchto technik je hlavní náplní této diplomové práce. V rámci tohoto textu je popsáno zpětné inženýrství a zpětný překladač projektu Lissom. Jsou zde obecně popsány existující techniky dynamické analýzy, jako je instrumentace a emulace. Poté jsou zde uvedeny konkrétní informace, které lze získat během dynamické analýzy, a navrženy metody jejich využití ve zpětném překladači.
  • Item
    Migrace zdrojových kódů pomocí dekompilace
    (Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií, ) Korec, Tomáš; Zemek, Petr; Ďurfina, Lukáš
    Tato práce se zabývá migrací zdrojových kódů vysokoúrovňových programovacích jazyků pomocí dekompilace. Migrační nástroj vyvinutý v rámci práce je postaven na prostřední a zadní části dekompilátoru projektu Lissom. V práci je rozebráno několik překladačů, které ze vstupního jazyka generují kód v LLVM IR. Vhodné překladače byly vybrány pro integraci do migračního nástroje. Kód přeložený do LLVM IR je vstupem prostřední optimalizační části dekompilátoru. Výstupem migračního nástroje je kód v jazyce C nebo v jazyce podobném Pythonu generovaný zadní častí dekompilátoru. Vstupními jazyky jsou Fortran a jeho dialekty, C/C++/Objective-C/Objective-C++ a D. V práci jsou popsány problémy spojené s migrací těchto jazyků, jejich řešení a způsoby jak zlepšit kvalitu a čitelnost výsledného kódu.