Browse
Recent Submissions
Now showing 1 - 5 of 42
- ItemMateřská škola Bochoř(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební, ) Amantayeva, Aruana; Novák, Petr; Pálka, Martinématem bakalářské práce je návrh moderní mateřské školy o dvou odděleních, umístěné v Olomouckém kraji, v okrese Přerov, v obci Bochoř. Stavba bude realizována na parcelách č. 1340 a 1356. Volná nezastavěná plocha o rozměrech přibližně 80 x 50 m je vyčleněna pro mateřskou školu, která bude fungovat jako samostatný provoz s hlavním vstupem z ulice Drahy a vedlejším vstupem z ulice Chmelničky. Budova je navržena jako dvoupodlažní stavba s plochou vegetační střechou. Stavba ve tvaru písmene U je situována v severovýchodní části stavebního pozemku. Dispoziční řešení vychází z koncepce dvou částí – školního oddělení a zázemí – tvořených dvěma rozevírajícími se hranoly, které společně formují lichoběžníkový půdorys. Umístění tříd v nižším podlaží umožňuje přímé propojení se zahradou a klidovou zónou, chráněnou před hlukem z ulice. Materiálové a barevné řešení je laděno do přírodních a světlých odstínů. Použity jsou kvalitní materiály, jako například tenkovrstvá bílá omítka na spodním podlaží a dřevěné fasádní obklady na vyšším podlaží.
- ItemMateřská škola Bochoř(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební, ) Ptáčková, Patrícia; Novák, Petr; Čapoun, MichalPředmětem bakalářské práce je návrh a zpracování mateřské školy v obci Bochoř. Návrh vychází ze zpracování studie ateliérové tvorby BGA032 - Ateliér veřejných staveb. Objekt je navržen na nezastavěném pozemku jako nová trvalá stavba. Je to budova občanského vybavení s polyfunkčním záměrem, a to provoz mateřské školy, multifunkčních ateliérů a obecního sálu. Novostavba se nachází na okraji obce Bochoř ve spádové oblasti města Přerov. Řešený pozemek je nárožní, rovinatý a nachází se na parcele určené pro zastavění. Z jižní a východní strany je vymezen komunikacemi, severní část navazuje na novou výstavbu rodinných domů a ze západní části se nachází zemědělské pozemky. Objekt je umístněný primárně v severní a východní části pozemku, prosvětlená západní a jižní část je vymezena pro zahradu mateřské školy. Hlavní myšlenkou návrhu je vytvoření objektu, který doplňuje ráz okolní zástavby a navržené provozy se vzájemně nenarušují. Hmota objektu je tvaru L, jedna část se sedlovou střechou je vymezena pro prostory mateřské školy a druhá část se sedlovou střechou pro obecní sál. Tyto dvě části, které jsou na sebe téměř kolmé, se plynule spojují v provozní části s hlavními vstupy zastřešené plochou vegetační střechou. Hlavní objekt je doplněn o vedlejší objekt ve formě zahradního domku. Část s mateřskou školou je v druhém nadzemním podlaží doplněna o multifunkční ateliéry pro zájmovou činnost obce, zejména dětí. Taktéž jsou parametry ateliérů vhodné jako rezervní třídy mateřské školy. Třídy i prostor obecního sálu jsou maximálně prosvětleny z prostoru zahrady a na zahradu plynule navazují přes částečně zastřešenou dřevěnou terasu. Cílem návrhu je propojení funkčních celků v jeden ucelený multifunkční objekt, kterého výstavba se v této malé obci přímo nabízí. Důraz je kladen na variabilitu prostorů tříd, ateliérů i sálu. Ucelený výraz objektu se projevuje i v použitých barvách a materiálech - bílé a červené plochy na fasádě, v zahradě, i v zpevněných plochách, doplněné o dřevěný přírodní obklad a prvky v antracitové barvě. Z hlediska ekologického dopadu jsou v rámci návrhu zapracovány prvky pro ekologické a ekonomické řešení, a to například propustné zpevněné plochy, akumulační nádrž pro zpětné využití dešťové vody, dostatek zeleně pro příjemný pobyt, řízené větrání s rekuperací nebo fotovoltaické panely pro využití slunečné energie.
- ItemMateřská škola Bochoř(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební, ) Oborná, Barbora; Novák, Petr; Hrabovský, KristiánPředmětem bakalářské práce je návrh novostavby Mateřské školy, která je situována v obci Bochoř nedaleko Přerova. Navrhovaná budova je umístěna na parcelách č. 1340 a 1356. Požadovaná kapacita školky byla pro minimálně 56 dětí s možností případného rozšíření. Školka byla navržená se dvěma oddělenými třídami pro 24 až 28 dětí, jídelnou, prostorem pro personal a saunou. Zároveň je v obci potřeba nových komunitních prostor, které byly navrženy v podkrovní části hlavní budovy. Celý komplex se skládá ze dvou hlavních objektů – budovy mateřské školy a veřejné víceúčelové budovy, které dohromady vytvářejí funkční celek. Budova mateřské školy je navržena jako jednopodlažní objekt s vegetační střechou. Školka poskytuje zázemí pro dvě třídy, včetně herních a lůžkových prostor, hygienického zázemí pro děti i zaměstnance, šatny a denní místnosti. Třídky jsou propojeny rozsáhlou společnou jídelnou. Jídelna i každá třída disponuje přímým vstupem na zastřešenou terasu s venkovním hřištěm. Druhý objekt, veřejná víceúčelová budova, je koncipován jako jednopodlažní stavba s obytným podkrovím. První podlaží této budovy slouží pro funkční zázemí školky. Zahrnuje přípravnu jídel, ředitelnu, logopedii, saunu a také hygienické zázemí společenského sálu, který je navržen v podkrovních prostorech. Podkrovní část je variabilní a umožňuje buď otevřený prostor, nebo rozdělení na více menších místností dle aktuálních potřeb obce. Zároveň slouží pro případné rozšíření o další třídu mateřské školy. Konstrukční řešení využívá kombinaci vápenopískových cihel, betonových stěn a stropů. Vegetační střecha navazuje na sedlovou střechu z BSH vazníků, která je opláštěna vláknocementovými deskami a osazena fotovoltaickými panely. Vláknocementové opláštění volně přechází také ve formě odvětrávané fasády. Pozemek je doplněn veřejným předprostorem s klidovou zónou. Zahrada školky s dětským hřištěm, pojízdnou dráhou a odpočinkovou zónou je oddělená plotem. Dopravní řešení zahrnuje parkovací plochy pro zaměstnance, rodiče s dětmi a bezbariérová stání. Povrch parkovacích stání a zpevněných ploch je řešen zatravňovací dlažbou. Návrh respektuje charakter obce a okolní zástavbu. Cílem je poskytnout moderní a funkční vzdělávací zařízení pro děti předškolního věku s doplňkovými službami pro veřejnost, komunitní aktivity a relaxaci.
- ItemMateřská škola Bochoř(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební, ) Kopecká, Aneta; Novák, Petr; Padělek, PetrPředmětem řešení bakalářské práce byl návrh Mateřské školy v obci Bochoř, která kapacitně navýší možnosti přijímání většího počtu dětí předškolního věku. Navržená budova je rozdělena do několika hmot, což vychází z měřítka okolní zástavby rodinných domů. Pultové střechy orientované na jih umožňují prosvětlení chodby v centru dispozice a poskytují dostatečné osvětlení pro multifunkční sál ve2. NP. Přední část budovy je zastřešena dvěma pultovými střechami, které vytváří dojem rozložené sedlové střechy. Střecha nad třídami mateřské školy je navržena jako plochá. Osvětlení tříd je zajištěno okny orientovanými na východ, jih i západ díky částečnému atriu mezi třídami. Zastínění jižní strany je řešeno povysunutím střechy, která na dvou místech tvoří kryté terasy. Parkovací stání jsou umístěna na jižní straně pozemku. Pro oddělení zahrady mateřské školy od silnice je podél plotu u parkoviště navržena alej stromů. Velká část plochy před budovou je navržena jako zpevněná pro pohyb a shromažďování většího počtu dětí a návštěvníků. Na severní straně pozemku je umístěna část zpevněné cesty pro vjezd zásobování, která je skrytá očím návštěvníků a nezasahuje do běžného provozu mateřské školy.
- ItemVýroba akvárií Pavlica Brno(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební, ) Suchý, Radek; Nový, Alois; Suchánek, PetrPředmětem řešení bakalářské práce je návrh průmyslové haly na výrobu akvárií v městské části Brno-Černovice. Hmota objektu byla rozdělena do tří objemů. Hlavní vstupní část v kombinaci se stolárnou byly vybočeny ve směru příjezdové komunikace. Prostory výroby a expozice akvárií pak respektují pravoúhlé tvary pozemku. Administrativní část objektu má dvě podlaží, navazující výrobní prostory jsou jednopodlažní a svou výškou odpovídají výšce dvou podlaží administrativních. Prostory expozice vybočují ze severní strany objektu a dochází zde ke zvýšení světlé výšky pro zvýraznění reprezentativnosti prostor. Cílem bylo vytvořit efekt vysunutých betonových desek a obnažené nosné konstrukce. Vznikají tedy dvě hmoty, které se navzájem prolínají. Jedna ve formě masivních betonových desek a druhá subtilní zapuštěná skleněná krychle; akvárium.