2017
Browse
Recent Submissions
- ItemLive Low Framerate(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Vrzáková, Barbora; Mazanec, Martin; Maixner, MiroslavVe své diplomové práci se zabývám tématem „dívání se“ a zprostředkováváním pohledu skrze digitální technologie, zejména internet. Společnost si nějak tak zvykla na neustálou přítomnost CCTV kamer na náměstích, v bankách a obchodních centrech. Záběr nějakým způsobem sledovaných míst je ovšem daleko širší. Překvapilo mě, kolik streamů z naprosto nečekaných míst se dá najít online. Není problém se z pohodlí vlastního domova podívat do kuchyně kolumbijského bistra, japonského holičství či italského kostela. Stream probíhá nepřetržitě a divák je tak ve svém pohledu omezen pouze nastavením kamery a případně časovým pásmem konkrétní země. Vzhledem k tomu, že u jednotlivých streamů jsou uvedeny jen omezené informace, nejsme schopni definovat „kdo je ten, co se dívá“, proč, a jaký je vůbec důvod ke sledování dané lokace. Celá situace, kdy v nějakém úsporném frameratu sleduji scénu naprosto vytrženou z kontextu, mi přijde zábavná a děsivá zároveň. Moje diplomová práce, kterou jsem podle časosběrného snímání kamery nazvala Live Low Framerate, je jakousi reakcí na tyto bizarní aspekty sledování veřejného prostoru.
- ItemZpráva o Ateliéru grafického designu 1(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Klímová, Nela; Kijonka, Lukáš; Přidalová, KateřinaDiplomová práce dokumentuje šest let fungování Ateliéru grafického designu 1 a věnuje se možnostem prezentace ateliéru.
- ItemTechnický obraz(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Jambor, Petr; Mikyta, Svätopluk; Hládeková, KatarínaTato práce si klade za cíl reflektovat a ozřejmit technické obrazy produkované polygrafickým průmyslem s jeho specifiky, poodhalit mechanismy fungování a v neposlední řadě se snaží vztáhnout k tiskárně nejen jako k aparátu, ale i k instituci. Technický obraz je zde chápán jako elementární zobrazovací model, který v konečném důsedku slouží jako prostředek vizuální reprezentace a nástroj komunikace.Tiskárna tak může být i podstatou kreativní práce, která má v tomto ohledu možnost ozřejmit či determinovat způsoby čtení a v konečném důsledku má moc měnit význam a kontext informací.
- ItemFormáty lži(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Čepelka, Michal; Klímová, Barbora; Mikuláštík, MilanDiplomovou práci vnímám jako výsledek dlouhodobých úvaho formách lži a manipulace a jejich významu v dnešní společnosti. Na základě výzkumu těchto forem a prostředí, ve kterých se vyskytují se snažím odhalovat vliv lži na jedince i společnost. A to za využití vícero médií, která tento proces zkoumání zachycují.
- ItemMetody kontingence / Hladové oči a Psí duše / Zkus si zavázat tkaničku během chůze(Vysoké učení technické v Brně. Fakulta výtvarných umění, ) Svoboda, Jonáš; Cenek, Filip; Lungová, BarboraKamera, tak jako bytost, putuje prostorem, účastna akce. Cítíme pnutí, každý časový okamžik. Ve všem. Tanec částic, svrab v neskutečném tempu. Prostorové vlastnosti haptického světa jsou dány kompozicí partitury pro tanec částic. Volná notace pro sysifovsky věčné duše hráčů. Hrající společnou skladbu našeho času a prostoru. Vlnění. Prostor mezi částicemi – prázdnota. Tvar daný strukturou tance částic. Tak jak se to jen dá utančit. Radiace, Fůze. To je eroze partitury, rozklad systému. Mrchožrouti a uklízeči. Hledači pokladů. Je prostor mezi tvary prázdný? Otroctví není dáno zbídačením člověka, ale jeho proměnou v nástroj. Zbídačení média filmu je proměnou aparátu z nástroje na člověka. Z aparátu – přepisujícího prostředí trojrozměrných tvarů na plochu, na aparát – emulaci schémat lidského prožitku. Od počitku k falešnému prožitku.