FAJMON, F. Elektrookulografie v marketingu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Janoušek, Oto

Předkládaná práce popisuje využití elektrookulografie v marketingových studiích. Teoretická část práce přehledně shrnuje současné přístupy k sledování trajektorie pohledu po vizuální předloze a detailně se věnuje elektrookulografii. Vhodná koncepce kapitol i práce s odbornou literaturou prozrazují, že se student v problematice výborně orientuje. Praktická část práce je věnována návrhu aplikace pro zpracování dat a vizualizaci výsledků. Volba vizualizačních módů je promyšlená, student klade důraz na přehlednost výsledků a jejich jasnou interpretaci. Použitelnost elektrookulografie pro marketingové studie je demonstrována rozsáhlou studií trajektorie pohledu dobrovolníků na reklamní newslettery. Zadání je v plném rozsahu splněno. Student pracoval celou dobu aktivně a samostatně, využíval konzultace. Bodové hodnocení snižuje výskyt občasných gramatických hrubek v textu a občasné použití netechnických termínů.

Navrhovaná známka
A
Body
95

Posudek oponenta

Ronzhina, Marina

Bakalářská práce je věnována zpracování EOG pro účel hodnocení trajektorie pohybu očí při sledování reklamních vizuálních materiálů. Práce má logicky uspořádanou strukturu. Autor prostudoval dostatečné množství literatury, avšak v teoretické části postrádám podrobnější popis metod použitých v praktické části pro zpracování naměřených dat. Přestože se autor vrací k této problematice ve druhé polovině práce, kde uvádí slovní popis postupu pro výpočet teplotní mapy včetně rovnic 6.2 a 6.3, není z tohoto popisu jasné, k jakému účelu byla použita konvoluční matice a jaké hodnoty obsahovala. Rovněž není uvedeno, jak zapadá do výpočtu výsledné mapy matice odvozená z EOG. Ve zmíněných rovnicích je jedna z proměnných nekorektně pojmenována jako 'konvoluce'. Pro výpočet teplotní mapy student používá EOG normalizované podle rovnice 6.1. Ovšem, podle popisu proměnných, do výpočtu vstupují 'obrazová data', nikoliv vzorky EOG. Práce obsahuje velké množství grafických ukázek, většinou špatně očíslovaných a nevhodně pojmenovaných (viz např. Obr. 4.2). Některé obrázky přesahují rozsah textového pole. U některých grafů a v Tab.8.1 chybí jednotky zobrazených veličin. Pro prezentaci výsledků byly vybrány teplotní mapy, které umožňují přehlednou vizualizaci průměrného výsledku vypočteného z dat naměřených u několika osob. Výsledné mapy jsou dostatečně podrobně interpretovány a v závěru jsou uvedená některá doporučení pro sestavení 'efektivních' reklamních materiálů. Mimo jiné je popsáno pořadí sledování jednotlivých prvků vizuálních předloh ženami a muži. Nicméně těchto výsledků nejde dosáhnout analýzou pouze teplotních map. Autor zřejmě provedl detailní analýzu kruhových grafů, které obsahují tyto informace. V práci ovšem postrádám grafické ukázky vypočtených kruhových grafů alespoň pro jednu měřenou osobu a vybrané vizuální předlohy. Přes výše uvedené nedostatky, zadání bylo splněno a práce celkově zanechává kladný dojem. Hodnocení: C/75 b.

Navrhovaná známka
C
Body
75

Otázky

eVSKP id 84339