JELÍNKOVÁ, J. Vizualizace zvuku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.

Posudky

Posudek vedoucího

Říha, Kamil

Celkově se na práci značně projevil fakt, že studentka přistupovala k řešení daného úkolu nepříliš aktivně. Zadání nicméně splnila, vybrala si pohodlné prostředí pro implementaci, ve kterém zrealizovala požadované základní funkce pomocí převzatých bloků. Slibný technický výstup však už bohužel nestihla vyladit do esteticky hodnotnějšího cíle. Mohu konstatovat, že textová i praktická část splňují požadavky na bakalářskou práci, kterou doporučuji hodnotit jako dobrou.

Navrhovaná známka
C
Body
77

Posudek oponenta

Schimmel, Jiří

Zadání bakalářské práce nabízí poměrně široký prostor k realizaci, oceňuji, že studentka již od počátku uvažovala o vizualizaci zvuku formou objektu, jehož vzhled bude současně ovlivňovat více parametrů zvuku současně, konkrétně hlasitost, spektrální složení a tempo. Zpočátku pro implementaci zvažovala použití herních systémů jako Unreal engine, což by sice bylo velice zajímavé a přinášelo nepřeberné množství možností vizualizace ve spojení s virtuální realitou, ale obtížně zvládnutelné v čase vymezeném pro bakalářskou práci. Nakonec se rozhodla pro prostředí Pure Data, jehož nevýhodou je nemožnost nasazení jako samostatné aplikace. Nejen z tohoto hlediska by bylo lepší držet se nástrojů doporučených v zadání bakalářské práce. Zadání ale bylo splněno, i když dle mého názoru bylo možné realizovat metod vizualizace v prostředí Pure Data více. V textu práce je zajímavá historie vizualizace zvuku a shrnuty teorie propojení zvuku a barev různých autorů. V práci je nakonec použito přiřazení barev a barev zvuku podle Kandinského. Zbytek textu práce ale už tak dobrý není. Kapitoly 3.1 a 3.3 nezapadají do kapitoly 3, teoretický popis algoritmu bloku fiddle~ je zbytečný, stačilo se odkázat na patřičné zdroje, ze kterých byl převzat. Naopak části realizované studentkou měly být popsány vývojovými diagramy, popis v textu není příliš přehledný. Otázkou je, zda analýza barvy zvuku na základě amplitudy a frekvence harmonických složek signálu poskytovaných výstupem list bloku fiddle~ je ideální, zda by nebylo výhodnější provádět paralelně pásmovou analýzu synchronizovanou výškou tónu zjištěnou blokem fiddle~. V tetu se také místy objevují překlepy a schází větné čárky, obr. 4.6 by měl být spíše v příloze, stejně jako výpisy kódů, a ve větším rozlišení, schází seznam obrázků a seznam symbolů a zkratek, místy schází odkazy na zdroje.

Navrhovaná známka
C
Body
78

Otázky

eVSKP id 101937