NOVOTNÝ, L. Modulární řešení válečkového dopravníku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.
Diplomová práce je zaměřena na návrh modulární válečkové trati s točnou pro přepravu europalet. V práci jsou obsaženy návrhové výpočty a popis konstrukčního řešení, dále je popsán vytvořený návrhový formulář. V práci se však vyskytují časté chyby, které zbytečně snižují celkovou úroveň práce. Jedná se o časté přepisy v textu, chybné popisy obrázků, ale i špatná dosazení hodnot. Výkresová dokumentace je až na drobné chyby formální zpracována poměrně pečlivě. Přes mnohé nedostatky však práce svým obsahem a velkým rozsahem splňuje požadavky zadání. Diplomant ve své práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a schopnost budoucí samostatné tvůrčí práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomant měl za úkol navrhnout modulární vodorovnou válečkovou trať s točnou pro přepravu europalet. V diplomové práci je řešeno a kontrolováno množství parametrů a konstrukčních uzlů dopravníku, bohužel se zde však často vyskytují chyby, jednak formální, ale také docela zásadní, ovlivňující správnost návrhu. Z funkčního hlediska je dopravník vyřešen dobře, provedení točny s úhlopříčným posuvem je zajímavá myšlenka. Výkresová dokumentace dopravníku je poměrně rozsáhlá a až na drobné výhrady lze říci, že je vypracována kvalitně a pečlivě. Připomínky: - vztahy (1) a (2) na str. 13 jsou identické, v popisu je však zmíněno, je při použití točny dojde ke snížení dopravního výkonu - vztah (3) je nesprávně vypočítán a zjišťovaný počet předmětů na trati lze přeci spočítat mnohem jednoduššeji prostým podělením délky tratě roztečí předmětů, což je nakonec vztah, který vznikne dosazením (2) do (3) a vykrácením; totéž platí pro (4) - kap. 3.2.7 je celkový počet válečků, nikoliv předmětů - při výpočtech odporů (kap. 3.3) je u válečku uvažováno čepové tření, váleček je však uložen na valivých ložiscích - při výpočtu řetězu je jednak nesprávně spočítána jeho délka (chybně jednotky ve výpočtu (37)) a dále podle výsledného počtu článků řetězu není upravena potřebná skutečná rozteč os válečků - v kap. 6 - Kontrola válečku (str. 29) jsou počítány reakce a momenty na ose válečku a tím kapitola končí, vlastní pevnostní kontrola provedena není, nemluvě o kontrole natočení nosníku v místech ložisek, kde hrozí nadměrné vzajemné naklopení jejich kroužků - schéma a popis činnosti točny na str. 33 neodpovídá její výsledné podobě popsané na konci práce - kontrola pera na střih (kap. 10.2) se neprovádí - v kap. 11 - Kontrola ložiska - není nikde zmíněno, které a jaké ložisko je kontrolováno - v kap. 14.3 (str. 64) není jasná souvislost mezi indukčním snímačem a odrazkou, což jsou senzorické prvky pracující na zcela odlišných principech - v celé výpočtové části práce se vyskytují chyby v používání řádů jednotek a jejich značení - na výkresech by bylo vhodné vyjmout plné součásti (osy válečků) z řezu Přes zmíněné chyby diplomant ve své práci projevil schopnost použít nabyté vědomosti k vyřešení zadaného úkolu, dilpomovou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | E | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | D |
eVSKP id 19780