REDR, M. Měření dielektrických vlastností kapalných paliv pro pohonné jednotky automobilů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2020.
Bakalářská práce studenta Martina Redra byla zaměřena na měření elektrických vlastností dodaných vzorků naftových paliv. Toto zadání vzniklo již v roce 2018 a to ve spolupráci s externí firmou. Student nejprve odladil metodu měření a doby ustalování na zadaných teplotách tak, aby bylo zajištěné měření reprodukovatelných výsledků a následně proměřil množství dodaných vzorků – různých směsí naft obsahující různé poměry biosložky a dalších aditiv. Vzhledem k časové náročnosti měření (měření každého vzorku spolu s čištěním cely trvalo téměř jeden den), strávil student za dobu zpracování bakalářské práce stovky hodin v laboratoři. K experimentům, stejně jako ke zpracování teoretické části student přistupoval se zájmem, pravidelně docházel na konzultace, a i po skončení ochranných opatření iniciativně doměřoval výsledky stárnutých vzorků tak, aby práce mohla být kompletní. Drobné nedostatky v bakalářské práci jsou spíše formálního charakteru vyplívajícího ze slabších jazykových schopností studenta a dále ze skutečnosti, že komerční subjekt si nepřál širší diskuzi aplikovatelnosti získaných výsledků. I přes výše uvedené však nedošlo k výraznému snížení odborné stránky práce. Vzhledem k aktivnímu přístupu studenta, pracovitosti a vzhledem k jeho průběžné a systematické práci přiděluji 90 bodů a hodnotím známkou A.
Pan Martin Redr odevzdal bakalářskou práci na téma Měření dielektrických vlastností kapalných paliv pro pohonné jednotky automobilů. Práce byla odevzdána v rozsahu 69 stran, ve výčtu citované literatury je uvedeno 20 položek, z nichž část jsou odkazy na anglicky psané články z odborných periodik. Práce má dobrou formální úroveň, vyskytuje se zde minimum překlepů a je psána srozumitelným jazykem. Práce je systematicky členěna, obsah a sdělení práce je dobře srozumitelné. Teoretická část popisuje principy měření permitivity a ztrátového činitele kapalných dielektrik, uvádí publikované hodnoty těchto veličin pro zkoumané kapaliny, jde různé typy nafty a bionafty. Je popsáno známé složení nafty od různých výrobců, popsána aditiva a jejich odlišnosti v dielektrických vlastnostech. Oceňuji, že je teoretická část věcná a drží se striktně tématu zadání. Úvodem praktické části je odladěn postup měření a ověřena opakovatelnost výsledků. Je provedena série měření frekvenční a teplotní závislosti permitivity a ztrátového činitele různých vzorků paliva, výsledky jsou diskutovány. Jedinou mou výtkou k předložené práci je, že by bylo vhodné diskutovat také praktické využití a uplatnitelnost získaných informací. Práci hodnotím stupněm A 95b.
eVSKP id 127058