HOLINKA, D. Testovací nástroj pro přípravu animovaných světelných funkcí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
Student zpracoval bakalářskou práci pod vedením konzultanta ing. Marka Papouška z fy. HELLA AUTOTECHNIK NOVA, s.r.o. Práce se zabývá návrhem testovacího nástroje pro přípravu animovaných světelných funkcí. Práce svým rozsahem a složitostí výrazně překročila požadavky kladené na bakalářskou práci. Student k problematice přistupoval velmi aktivně a dílčí úkoly řešil adekvátním technickým přístupem. Po praktické stránce je práce zpracována na velmi vysoké úrovni, co se týče hardwarové i softwarové části projektu. Modulární koncept zaručuje využitelnost a budoucí rozšiřitelnost v praxi. Po formální stránce je práce členěna přehledně, bez výrazných nedostatků. K řešení dané problematiky přistupoval student zodpovědně a na konzultace chodil připraven. S prací se také zúčastnil studentské soutěže EEICT 2017 s velmi dobrým hodnocením. Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem práci doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm "A"
Zadání této práce hodnotím jako velmi náročné. Bylo nutné nejen zvolit správný koncept řešení, zhotovit a oživit hardware a naprogramovat software pro master i slave jednotky, ale také vyvinout uživatelské prostředí pro nastavení funkce (zobrazované animace) zařízení. Zadání tímto bylo splněno v plném rozsahu. Tvorba konceptu od návrhu hardwaru až po realizaci softwarových komponent byla správná. V realizovaném řešení bylo nezbytné použití tří sběrnic, se kterými se student musel seznámit a správně je integrovat. Dále bylo nutné implementovat software pro animování. Práce je strukturována do větších celků logicky a přehledně. V podkapitolách je členění někdy méně logické (např. první kapitola je členěna na světlomety a adaptivní světlomety, přestože světelné zdroje uvedené v podkapitole 1.2 Světlomety patří i do podkapitoly 1.3 Adaptivní světlomety). Kladně hodnotím poměr teoretické a praktické části. Rozbor zadání a prezentace vlastního řešení je popsán dostatečně podrobně. V diagramech popisujících funkci software pro LED panel a řídicí modul není zřejmé, které bloky se vykonávají cyklicky, a které slouží pouze k inicializaci. V práci se bohužel objevuje větší množství překlepů, v jednom případě dokonce v názvu kapitoly. Tyto drobné chyby zbytečně sráží úroveň bakalářské práce. Studijní prameny byly zvoleny vhodně. Vzhledem k odvětví, kde dochází často k rychlému vývoji a změnám trendů, je čerpání z důvěryhodných zdrojů na internetu nezbytné. V teoretickém úvodu (kapitoly 1 – 3) jsou převzaté informace dostatečně zřetelně odlišeny. V kapitole 4 se student věnuje již technickému řešení zadání. Přestože jsou v teoretickém úvodu informace z větší části převzaty, je zde uvedeno i několik nepřesností (např. maximální rychlost sběrnice CAN). Student musel splnit náročné požadavky, které byly nezbytné pro další využití jeho práce v profesionálním prostředí vývoje elektroniky pro osvětlení vozidel. Modulární řešení s jednou master a větším počtem slave desek hodnotím jako správné, stejně tak možnost jejich propojení do různých tvarů díky konektorům po stranách. Práce ukazuje, že student musel během vývoje řešit řadu technických problémů a to jak hardwarových (správný výběr komponent) tak i softwarových (zpracování animace). Realizované řešení hodnotím jako výborné. Navržené a zhotovené řešení má všechny předpoklady pro další využití v praxi. Animované světelné funkce jsou trendem poslední doby a toto zařízení umožní jejich zobrazení a prezentaci dříve než je hotový projektově specifický hardware a software. Použitím RGB LED se zařízení stává univerzálním z hlediska animace jakékoliv světelné funkce. Zadání bakalářské práce bylo z oblasti předvývoje osvětlovací techniky, což na studenta kladlo nemalé požadavky. Podařilo se vytvořit plně funkční technické řešení dle zadání, které má potenciál být dále rozvíjeno a užíváno v praxi. Samotné technické řešení má vysokou úroveň a bylo beze sporu velmi časově náročné, což ukazuje na výborné schopnosti i potenciál studenta. Doporučuji k obhajobě.
eVSKP id 102974