TICHÝ, R. Reprezentace a transformace barevných prostorů pomocí algebry kvaternionů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Práce se zabývá analýzou některých detekčních filtrů hran používaných v analýzy obrazu. Zabývá se jimi ve smyslu jejich modifikace na barevný obraz zavedením diskrétní Fourierovi transformace nad algebrou kvaternionů. Práce po teoretické rovině obsahuje vybudování aparátu nutného pro počítání s kvaterniony. Dále pak potřebné osvojení si práce s kvaterniony jako algebrou obsahující reprezentaci grupy SO(3) a tedy její využití při rotaci třírozměrného Eukleidovského prostoru. Jádrem práce je pak série pokusů, kdy na zvoleném referenčním obrázku byla provedena detekce na stupních šedi a pomocí kvaternionů i v barevné originále. Při práci s originálem se využívalo dvou barevných reprezentací RGP a HSV, přičemž práce s druhou zmíněnou reprezentací je studentův originální přístup. Práce vizuálně demonstruje výhody použití algebry kvaternionů na analýzu barevného obrazu a v dalším kroku by stálo za to tento fakt kvantifikovat. Nalezl jsem pouze dva drobné překlepy: str 14 nahoře... zmatek v používání "0" a "O" str 15 Def 1.2 "Norma kvaternionu" má být kurzívou
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Práce se zabývá využitím kvaternionů pro detekci hran v barevném obrazu, což je nový pohled na klasickou problematiku analýzy obrazů. Zásadní výhodou postupu je, že není nutná transformace barevného obrazu na obraz černobílý před samotnou detekcí hran, jak je tomu u "klasických" metod. Práci lze chápat jako dobrou úvodní studii problému, na které lze dále stavět. Snad jediný nedostatek této bakalářské práce je to, že neřeší závěrečnou transformaci na binární obraz, který obsahuje detekované hrany. Rovnice (3.7) je vhodná pouze pro ilustraci výsledku. Práce plně splnila stanovené cíle.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 91652