LOKŠENINEC, Ľ. Využití multi-body simulačních nástrojů ve výuce předmětu Dynamika [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Březina, Lukáš

Student se ve své práci zabýval tvorbou základních příkladů dynamiky v simulačním prostředí Matlab – SimMechanics/Simulink za účelem rozšíření výuky předmětu Dynamika na FSI právě o tyto vypracované příklady. Práce v úvodu stručně seznamuje čtenáře se základními principy modelování v Matlab SimMechanics, Simulink a MSC Adams. V následujících kapitolách student popisuje pět příkladů v prostředí SimMechanics nebo Simulink a předkládá návrhy k modifikacím příkladů ve výuce. Na práci je bohužel patrné, že vznikala na poslední chvíli a s finální verzí jsem byl seznámen až po odevzdání. Práce tak obsahuje celou řadu nepřesností a překlepů, např. definice valení str. 12, v kapitole 7 student mluví o mechanické práci, pracuje však s výkonem (str. 34, naštěstí nemá vliv na řešení), literatura [5] není v textu, atd. Kapitola 2, popisující dostupné simulační systémy, je až příliš stručná. Přitom by měla prezentovat jeden z cílů práce. Pro větší přehlednost práce by bylo vhodné zařadit tabulky momentů setrvačností do přílohy. Práce samotná zabírá 43 stran, ale myslím, že bez větších problémů by se vešla na polovinu. V průběhu plnění cílů práce bych také ocenil větší samostatnost studenta. I přes řadu výtek, které k práci mám, si myslím, že samotné vypracované příklady jsou použitelné pro účely, ke kterým byly vytvořeny a mohou tak sloužit jako názorná pomůcka pro objasnění základních principů dynamiky studentům. Studenta doporučuji k obhajobě a navrhuji hodnocení C.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací D
Samostatnost studenta při zpracování tématu C
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Houfek, Lubomír

Práce je zaměřena na vytvoření sady příkladů, které budou sloužit jako rozšíření výuky. Nicméně volbě příkladů měla být věnována větší pozornost. Některé příklady jsou podle mého názoru úplně zbytečné (např. kapitola 5.), řazení příkladů mělo být buď od nejjednodušších po nejsložitější a nebo podle probírané látky v daném předmětu. Také použité přístupy měly být pro všechny příklady jednotné, což není vždy dodrženo, Spíš to dává dojem, že byly použity přístupy takové, jaké autor byl schopen zvládnout. To považuji za nedostatek, který se bude muset doplnit před nasazením těchto příkladů do výuky. Nicméně i přes tyto nedostatky autor jistou práci vykonal a proto navrhují práce k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti D
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 63612