ONDÁK, L. Alternativní rám Formule Student vyhovující požadavkům mezinárodních pravidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Diplomant Bc. Lukáš Ondák pracoval na své diplomové práci systematicky od jejího zadání. Pravidelně využíval konzultací u vedoucího práce i na spolupracujících pracovištích. Kromě úkolů plynoucích ze zadání si vytyčoval vlastní cíle a používal vlastní postupy. Příkladem je způsob hledání co nejvhodnější polohy uzlových bodů v kap. 4.2. Rovněž způsob prezentace výsledků zvolený studentem je přehledný a vhodný. Předložená diplomová práce znamená znatelný krok vpřed jak z hlediska navržené alternativní konstrukce rámu, tak z hlediska připravenosti použít tento rám na studentských soutěžích včetně vyžadovaných výpočtových modelů ve formátu Nastran Analysis Deck. V souvislosti s prací bych rád uvedl, že Bc. Lukáš Ondák byl jedním z nejplatnějších členů studentského týmu Formule Student. Cíle diplomové práce student splnit nad rozsah požadovaný zadáním, diplomovou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce Bc. Lukáše Ondáka představuje obsáhlou a po odborné stránce kvalitní práci. Postup, kdy student navrhl nejdříve standardní konstrukci rámu a na jejím základě pak konstrukci dle alternativních pravidel FSAE, odpovídá logickému vývoji v praxi a vychází patrně z víceleté práce studenta v týmu studentské formule. Z úvodní části práce je zřejmá potřebná orientace studenta v pravidlech a požadavcích na rámy Formule Student, na základě které správně vyhodnotil možnost navrhnout konstrukci podle alternativních pravidel, která bude mít lepší vlastnosti než jednodušeji navrhovaná standardní konstrukce. Tuto myšlenku student v práci tvůrčím způsobem rozpracoval a dovedl do stavu, kdy vyhovuje přísnějším alternativním pravidlům a může být prakticky realizována. V práci diplomant zlepšoval navrženou alternativní konstrukci způsobem, kdy sledoval graficky zobrazované závislosti požadovaných parametrů na umístění vybraných uzlů konstrukce a na základě zjištěných trendů hledal vhodné umístění bodů. Tento způsob je možno ocenit ve srovnání s jinými pracemi jako poměrně originální a promyšlený. Úroveň odborného vyjadřování studenta je na velmi dobré úrovni, stejně jako celkové grafické zpracování, které je navíc velmi přehledné. Cíle byly splněny v rozsahu překračujícím požadavky dané zadáním. Práce obsahuje originální přístupy studenta přispívající k celkovému zlepšení postupu návrhu rámu a je možno ji hodnotit jako práci jasně nadprůměrnou. Práci proto doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 72470