BUKVIŠOVÁ, K. Růst 3D struktur na keramických substrátech indukovaný elektronovým svazkem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2017.
Předložená bakalářská práce byla od počátku koncipována jako vysoce vědecky rizikový a multidisciplinární projekt. Části práce s literaturou se studentka zhostila na výbornou a zcela samostatně získala mnoho velmi cenných poznatků. Tato část rovněž ukázala na složitost zadaného úkolu, kdy je velmi obtížné popsat tvorbu 3D struktur pomocí elektronového svazku. Jedná se o výzkum na hraně technických možností a již získat reprodukovatelné výsledky je výzvou. Studentka se daného úkolu zhostila s velkým zápalem a zpočátku strávila mnoho hodin v laboratoři bez očekávaného výsledku. Z vlastní iniciativy navrhla doplnit diplomovou práci o simulace, které vhodně doplnily získané experimentální data. Výsledná bakalářská práce obsahuje celou řadu originálních výsledků a vysoce předčila má očekávání. Zároveň mi bylo potěšením při vedení této práce strávit hodiny při hodnotných vědeckých diskuzích.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Cílem Bakalářské práce předložené Kristýnou Bukvišovou je popsat růst nanostruktur, ke kterému dochází v rastrovacím elektronovém mikroskopu na povrchu oxidových materiálů. Práce je psána v anglickém má velmi vysokou úroveň. První část práce popisuje materiály a metody použité v práci. Tato část poskytuje dobrý přehled nutný pro porozumění experimentální části. Nicméně obsahuje několik nepřesných a zavádějících tvrzení, např: „the secondary electrons are atomic electrons“ (strana 13), tvrzení, že při nepružném rozptylu primárních elektronů dochází k emisi zpětně odražených elektronů (strana 13), tvrzení „the transferred energy is converted to momentum“. Zde věřím, že se jedná pouze o zjednodušený pohled na problematiku a tato tvrzení budou v diskuzi upřesněna (viz otázka 1). Druhá část se věnuje vlastní experimentální i výpočetní (simulace nárůstu teploty a interakce elektronového svazku s materiálem) činnosti. Tato část je občas příliš strohá, což znesnadňuje pochopení provedených experimentů (např. odstavec 4.2.2). Text je psán velmi dobrou angličtinou a obsahuje přijatelné množství překlepů a stylistických chyb. Výše uvedené nedostatky jsou v celkovém pohledu na práci spíše okrajové. Práce kombinuje experimentální a teoretické přístupy, které by mohli vést k odpovědi na položené vědecké otázky. Práce je provedena svědomitě a velmi pečlivě. Velmi oceňuji schopnosti studentky pokládat vědecké otázky a vest odbornou diskuzi (zejména strana 29) a část 5 diskuze. Rozsah použitých metod a přístupů výrazně přesahuje nároky kladené na bakalářskou práci a její výsledky pomohou objasnění chemických a fyzikálních procesů indukovaných elektronovým svazkem. Práci hodnotím jako výbornou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 101574