VALOVÁ, A. Realizace počítačové podpory symbolických modelů v Matlabu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Bakalářská práce je věnována teoretické motivaci a realizaci základních funkcí počítačové podpory přípravy symbolických lineárních časově invariantních modelů, primárně orientovaných na výuku automatizace. Funkce jsou realizovány v prostředí Matlab. Zadání bylo splněno, škoda jen, že autorka nevěnovala větší pozornost a úsilí vysvětlení a popisu naprogramovaných funkcí i tří příkladů uvedených v příloze. Autorka pracovala vcelku samostatně s obvyklou pracovní iniciativou studenta připravujícího bakalářskou práci. Stejně hodnotím i způsob řešení bakalářské práce. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Předložená práce se věnuje problematice symbolických výpočtů v prostředí Matlab. Pro potřeby podpory výuky automatizace je navržena sada funkcí která převádí soustavu obyčejných diferenciálních rovnic s konstantními koeficienty do stavového tvaru. Navržená funkcionalita je realizována s využitím Symbolic Math Toolbox jež je součástí nástroje Matlab. Vlastní práce je logicky členěna části popisující základní principy modelování lineárních dynamických soustav s následným popisem knihoven Matlabu a nástroji Symbolic Math Toolboxu. Součástí práce je také příloha obsahující knihovny funkcí pro symbolické výpočty. Praktická část, věnující se příkladům demonstrující praktickou aplikaci vytvořené knihovny, by zasloužila větší pozornost. Navržené příklady jsou realizovány pouze formou přílohy k práci bez vysvětlujícího komentáře. Pro podporu výuky v automatizaci by bylo vhodné navržené příklady více rozvést do formy využitelné v laboratorních úlohách. Celkově lze cíle práce považovat za splněné a práci tak doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 83827