ŠARMAN, M. Přenosný pásový dopravník kameniva [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Posudky

Posudek vedoucího

Škopán, Miroslav

Předložená bakalářská práce je členěna vcelku logicky a přehledně. Při své práci autor využíval běžných znalostí získaných v průběhu svého studia, i znalostí získaných samostudiem. Práce obsahuje podrobný výpočet pásového dopravníku včetně jeho pohonu a velmi zjednodušeného pevnostního výpočtu nosné konstrukce a základní výkresovou dokumentaci. V práci se však p. Šarman nevyhnul několika věcným i formálním chybám. Konkrétně mám k práci tyto výhrady: - v práci jsou drobné přepisy, - na str. 13 uvádí jsou uvedeny pouze výhody (užití elektrobubnu), postrádám i nevýhody, - volbu šířky pásu 800 mm považuji za nevhodnou, neboť požadovaný dopravní výkon tak byl překročen o 50%. Zcela jistě by postačoval i užší pás - 630 mm. Je však nutno konstatovat, že veškeré další výpočty jsou správně uvedeny pro skutečné dopravní množství - byl navržen zbytečně výkonný (a drahý) elektrobuben s výkonem motoru 7,5 kW, přičemž byl v rovnici 36 vypočten potřebný skutečný výkon 3,8 kW. - k napínacímu zařízení mám tyto výhrady - použití šroubů M6 pro upevnění bronzových matic je nevhodné (do takto rozměrných konstrukcí je nutno užívat minimálně M8), dále není jasné, jak je bronzová matice zajištěna proti protáčení v tělese, - rám pásového dopravníku je navržen nevhodně pomocí U profilů (vysoká hmotnost). - pevnostní výpočet rámu není v práci prokazatelně doložen, nejsou uvedeny zatěžovací síly pro výpočet, výsledky v tab. 3.1 se netýkají rámu, obrázek 3.1 je nevypovídající. Předložená práce má i přes řadu výše uvedených drobnějších i závažnějších chyb jak formálního, tak převážně věcného charakteru celkově solidní úroveň a je rámcově v souladu se zadáním. Michal Šarman tak ve své bakalářské práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni studia.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii D
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Kašpárek, Jaroslav

Student ve své práci řeší návrh pásového dopravníku pro dopravu kameniva. Práce je členěna přehledně, kvalita schémat a obrázků je až na výjimky (str. 24) dobrá, citace jsou správně odkázány na zdroje informací. V práci se vyskytují jen drobné překlepy (str. 14, 36, 39) a několik netechnických formulací (str. 14, 21 a 32), které nemají na kvalitu práce vliv. Výpočtová část práce byla prováděna přesně podle předepsané ČSN ISO 5048 a hodnoty výsledků odpovídají skutečnosti a vyhovují. Výkresová dokumentace je vcelku dobrá, ale jsou tam drobné nepřesnosti při zobrazování. Práce je kvalitní, a proto ji doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 37060