ZINDLER, L. Návrh měřicího zařízení pro kalibraci snímačů délky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Bakalářská práce je ve svém úvodu seznámí čtenáře se základními pojmy z metrologie a principu funkce LVDT senzoru. Na základě rešerše současného stavu poznání student navrhl více kontrukčních variant, jež náležitě zhodnotil a detailně rozpracoval vítězný koncept. Dále je v práci obsažen popis postupu měření, zpracování kompenzačních dat a zhodnocení úspěšnosti kompenzace linearity LVDT senzoru pomocí polynomické aproximace. Kladně hodnotím proaktivní přístup studenta při studiu principu měření laserovým interferometrem či principu sběru dat ze senzorů přestože vše probíhalo přes virtuální prostředí. Práci hodnotím výborně a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Cíle, které jsou formulovány v zadání BP jsou splněny. Téma práce i řešení jsou zajímavé a mají v sobě potenciál dalšího rozpracování. Student má v BP kapitolu popisující základní metrologické pojmy a definice i historii metrologie. Je nutné říct, že tato kapitola je v práci zbytečná, není požadována zadáním a žádným způsobem se její obsah nepromítl do řešení. Dala by se považovat za přínosnou v případě, že by student také zapracoval definici kalibrace, která měla být tématem této práce, a tím pádem by tedy byly nezbytné i pojmy nejistoty měření, a hlavně nejistoty z kalibrace. Bohužel už z úvodu práce (poslední odstavec) vyplývá a zbytek řešení to prakticky potvrzuje, že uvedené měřicí zařízení je spíš systém pro justáž snímače, než pro kalibraci. To by se dalo zjistit právě při pečlivém zpracování kapitoly o metrologii. BP je tak již nazvána, proto věřím, že to mohlo být pro studenta zavádějící. Další kapitoly jsou zpracovány dle zadání a jsou v pořádku a přínosné pro další řešení. Vlastní přínos práce je zřejmý z podstaty práce, tedy konstrukčního návrhu a následné kompenzace snímače. V řešení lze najít řadu nedostatků, ale podle mého názoru odpovídají úrovni studia a celkově řešení prokázalo, že student problematice rozumí. Jistě by stálo za zvážení téma dál prakticky rozvinout například při řešení DP a nedostatky doladit. Jedná se o přínosné, praktické téma. Formálně je práce v pořádku. Oceňuji, že student dokáže rozumně česky formulovat věty, což nebývá vždy pravidlem. Postup i rozsah řešení jsou adekvátní a práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 132126