MAREŠ, A. Hluk spojený s železničním kolem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Posudky

Posudek vedoucího

Rec, Matouš

Tato závěrečná práce je zaměřena na vytvoření souhrnu informací v oblasti hluku spojeného s kolejovými vozidly a následně také představení numerických metod využitelných při jeho řešení. Bakalářskou práci pan Mareš zpracovával zodpovědně podle vhodně a logicky navrženého harmonogramu. Práce je psána čtivou formou a na základě precizní práce s odbornou terminologií specifickou pro tento obor je evidentní studentův zájem o tuto problematiku. Jednotlivé kapitoly na sebe chronologicky navazují a jejich obsah postupně spěje k dostatečnému pochopení problematiky hluku kolejových vozidel. Pozitivně hodnotím také studentův přístup ke konzultacím, na které chodil připraven a kladl adekvátní dotazy. Předložená práce je na dobré úrovni, kterou by ovšem bylo možné pozvednout například obsáhlejším rozborem software pro zpracování hlukové studie. Použité informační zdroje považuji za vhodné, především oceňuji využití zahraničních publikací a oficiálních předpisů a norem. Pan Mareš při zpracování bakalářské práce prokázal nejen schopnost rozvíjet své znalosti na základě dostupných zdrojů, ale také schopnost tyto znalosti vhodně interpretovat. Cíle bakalářské práce byly splněny a práci doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením výborně/A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Řehák, Kamil

Bakalářská práce se zabývá stále aktuální problematikou spojenou s hlukem od železničního kola. Student zpočátku popisuje s jakými zdroji hluku se můžeme u vlakové dopravy setkat, následně plynule přechází k samotným protihlukovým opatřením, a to jak aktivním opatřením, tak i pasivním. Problematika železničního kola je nejprve řešena z pohledu geometrie styku s kolejnicí a následně jsou nastíněny oblasti měření hluku a v neposlední řadě i numerické metody řešení hluku od kolejových kol. Především kapitolu numerického modelování považuji za stěžejní v celé práci. Kapitola je zpracována na dobré úrovni, avšak vzhledem k problematice, kterou se zabývá nespočet výzkumných týmů po celém světě, by bylo možné ji zpracovat obsáhleji a s využitím většího množství odborné literatury. Práce je psána čtivou formou a obsahuje pouze malé množství nepřesných vyjádření či pravopisných chyb. Student v rámci zpracování bakalářské práce prokázal schopnost proniknutí do nového tématu na základě odborné literatury. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii B
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 140766