NOVÁK, D. Návrh laboratorní úlohy s frekvenčními přeskoky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.
Student David Novak se seznamil s hardwarovou i softwarovou verzí výukového prostředí TIMS od firmy Emona Instruments se zvláštním zřetelem na moduly pro prezentaci frekvenčních přeskoků (TIMS-FHSS, Frequency Hop Module Option). Nedostatecnou pozornost věnoval dodatečným experimentům, které moduly frekvenčních přeskoků umožňují. Zpracoval dokumentaci pro laboratorní úlohu s frekvenčními přeskoky. Zodpovedne neporovnal možnosti realizace úlohy v softwarové a hardwarové verzi TIMS. Student Novak chodil na konzultace zridka a tim si vysvetluji, ze dle meho nazoru ne zcela pochopil hlavni podstatu zadani, tj. umoznit studentum zpracujicim laboratorni ulohu pochopit princip mereni a nikoliv konat ukony dle predlozene kucharky. Navrzene laboratorni ulohy studenta Novaka dle me ho nazoru obsahuji presny mechanicky popis zapojeni a mereni bez nutnosti pochopeni dost pripominaji (napr. obr. 11 by meli studenti sami navrhnout z principu zapojeni apod). Pres uvedene vyhrady prace splnuje hlavni body zadani a protoze se jedna o praci bakalarskou doporucuji ji k obhajobe.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | F | 7/20 | |
Formální zpracování práce | B | 17/20 | |
Využití literatury | C | 7/10 | |
Splnění zadání | D | 32/50 |
Práce je zaměřena na techniku frekvenčních přeskoků (FHSS) a návrh příslušných laboratorních úloh s využitím systému TIMS od firmy EMONA Instruments. V souladu s požadavky zadání se student v teoretické části věnuje popisu metody FHSS a v praktické části uvádí dvě navržené laboratorní úlohy. Chybí porovnání možností realizace úloh v softwarové a hardwarové verzi TIMS, což byl rovněž jeden z úkolů zadání. Základní chybou, která významně zhoršuje odbornou úroveň práce, je ztotožnění pojmů FHSS a technologie pro bezdrátové LAN dle standardu IEEE 802.11 (tzv. Wi-Fi), ačkoliv FHSS je zcela obecný princip, který využívají i jiné technologie. Kvůli tomu se pak student dopouští celé řady nepřesností, zejména když metodě FHSS přiřazuje konkrétní hodnoty parametrů, jako je třeba doba jednoho přeskoku (viz kap. 4, str. 15, 2. odst.) nebo maximální přenosová rychlost (viz str. 16, kap. 8, 1. odst.) a chybně také formuluje kontrolní otázky ve vzorových laboratorních úlohách (např. otázka č. 4 na str. 36 nebo otázka č. 2 na str. 46). Laboratorní úlohy, tak jak je student navrhnul, postrádají didaktický smysl. Měření, která se v nich mají provádět, jsou z valné většiny samoúčelná a nijak nepřispívají k praktickému objasnění principů FHSS (např. porovnávání nastavených a skutečných kmitočtů MARK a SPACE v první úloze). Z formálního hlediska práce obsahuje celou řadu překlepů a gramatických chyb. Student v textu nepoužívá jednotný styl psaní proměnných (např. na str. 31 jsou stejné proměnné psány kurzívou i stojatým písmem) a jednotku přenosové rychlosti označuje místy "b/s" a jinde "bit/s". Seznam zkratek by měl kromě anglického významu obsahovat i český popis.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | D | 13/20 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | E | 10/20 | |
Formální zpracování práce | E | 5/10 | |
Odborná úroveň práce | E | 29/50 |
eVSKP id 14154