DOLÁK, J. Nelineární obvody s řízenými proudovými zdroji [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.

Posudky

Posudek vedoucího

Kubánek, David

Student pracoval na své diplomové práci svědomitě, často chodil na konzultace a bylo vidět, že se v problematice orientuje a má o ni zájem. Všechny požadavky zadání splnil, včetně konstrukce a odměření funkčního vzorku. Drobnou výhradu mám k tomu, že v obvodech nezkoumal vliv reálných vlastností aktivních prvků, ale pouze diod. Jinak jsem s jeho prací spokojen.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění zadání A 45/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 20/20
Formální zpracování práce A 18/20
Využití literatury A 9/10
Navrhovaná známka
A
Body
92

Posudek oponenta

Hanák, Pavel

Bc. Jan Dolák se ve své diplomové práci po teoretické i praktické stránce zabýval nelineárními obvody s řízenými proudovými zdroji. Většina bodů zadání byla sice splněna, avšak v postupu práce a vyhodnocení výsledků jsem nalezl významné nedostatky. Student v celé práci odchylky výsledných průběhů od očekávaných svaluje pouze na zotavovací dobu diod. Tuto (dle mého názoru nesprávnou) hypotézu se však nepokusil nijak ověřit, např. použitím ideálních diod při simulacích. Vlivem samotných aktivních prvků (jejichž modely jsou významně frekvenčně závislé) se v práci vůbec nezabýval. Na závěr práce student zkonstruoval funční vzorek přesného usměrňovače v proudovém a smíšeném módu. V tomto vzorku však použil zcela jiné diody než při simulacích, takže není možné výsledky porovnat. Hodnota výstupního rezistoru byla zvolena jinak než v simulaci, což není nijak vysvětleno. Volba rezistoru RE v převodníku U/I (strana 49) je též nejasná. Na obr. 11.5 a 11.6 je různá amplituda měřených signálů, což není nijak komentováno. Popis výsledků je dosti zkatkovitý a student se ani nepokusil blíže prozkoumat a vysvětlit vzniklé odchylky, což bylo jedním z požadavků zadání. Práce celkově navozuje pocit, že student dal přednost kvantitě před kvalitou.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků zadání B 17/20
Interpretace výsledků a jejich diskuse E 10/20
Odborná úroveň práce D 34/50
Formální zpracování práce A 9/10
Navrhovaná známka
C
Body
76

Otázky

eVSKP id 32030