SLEZÁK, M. Demonstrační úloha na učení bez učitele [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.
Předloženou bakalářskou práci lze považovat za zdařilou a splňující zadání v požadovaném rozsahu. Student pracoval převážně samostatně a systematicky, což bylo patrné z průběžných výsledků. Po formální stránce lze vytknout nedostatečnou citaci literatury, které mohlo být využito ve větším rozsahu. Celkově však vysoce cením nadhled, se kterým se student v problematice zorientoval, což dokládá m.j. dobrá kvalita vytvořeného programu. Práci hodnotím známkou A, tedy výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | B | 17/20 | |
Využití literatury | E | 5/10 |
Náplň práce se skládala z rešerše algoritmů učení bez učitele a realizace demonstrační úlohy pro vizualizaci vybraných algoritmů v prostředí MATLAB. První část, tedy teoretický úvod do problematiky se věnuje formálnímu popisu paradigmat shlukové analýzy a zdařilými obrázky doplňuje text. Nutno poznamenat, že se nejedná o rešerši, ale spíše o teoretický rozbor algoritmů, které jsou v aplikaci realizovány. Bohužel absence citované literatury hlavně u matematických vztahů je nedostatkem, který snižuje relevantnost předkládané matematické teorie. Jelikož chybí odkaz na literaturu, ve které by byl proveden důkaz a student pouze uvádí konečné vzorce bez důkazů, není možné pro čtenáře jeho tvrzení ověřit. Samotný program je stěžejní dílo celé práce a dle mého názoru i velmi zdařilé. Grafické rozhranní je stručné, jasné a grafický výstup vhodnou formou ukazuje klíčové aspekty metod. Efektivnosti demonstrace napomáhají i vhodně zvolené databáze, které má uživatel na výběr k použití. Text práce zdařile popisuje ovládání programu a vše demonstruje na obrázcích. Po formální stránce je práce rovněž povedená. Výtkou tedy zůstává pouze naprosto nedostatečná práce s literárními zdroji, která kazí jinak dobrý dojem z povedeného demonstračního programu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 45/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | C | 15/20 | |
Formální zpracování práce | E | 5/10 |
eVSKP id 13698