HVOŽĎA, J. Matematický popis dynamického výměníku tepla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Předložená bakalářská práce se zabývá polymerními výměníky tepla z dutých vláken. V práci je tedy zkoumána diferenciální rovnice přenosu tepla. Práce je výsledkem spolupráce studenta Jiřího Hvoždi s Laboratoří přenosu tepla a proudění. V rámci práce se seznámil se základním principem a problematikou polymerních dutých vláken. Autor prokázal, že dané problematice plně porozuměl. Samotná bakalářská práce obsahuje, kromě teorie tepelných výměníků, také popis matematického aparátu nezbytného k řešení diferenciální rovnice přenosu tepla. Student se tématu zhostil zodpovědně a samostatně. V rámci práce dosáhl všech vytyčených cílů. Nad její rámec provedl z vlastní iniciativy experimentální studii polymerních výměníků z dutých vláken, díky které si ověřil platnost teoretických hypotéz. V rámci této studie odhalil nedostatky zkoumaného prototypu a navrhl jeho zlepšení. Na základě navržených úprav struktury teplosměnné plochy nyní probíhá výroba nových polymerních výměníků tepla z dutých vláken. Na základě výše uvedeného doporučuji předloženou bakalářskou práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Autor se v bakalářské práci zabývá studiem procesu předávání tepla pomocí dynamických tepelných výměníků, které je možno popsat pomocí diferenciálních rovnic. Cílem práce bylo provést rešerši řešitelnosti obyčejných diferenciálních rovnic v návaznosti na přestup tepla dynamických výměníků. Autor v práci popsal problematiku obyčejných diferenciálních rovnic a jejich řešení včetně existence řešení pro okrajovou úlohu. Dále se zabýval základními pojmy termodynamiky a přenosu tepla. V této části bych chtěl autorovi doporučit, aby používal standardizované značení jednotlivých uváděných veličin. Například Lambda se používá pro tepelnou vodivost, Alfa se používá pro součinitel (nikoliv koeficient) přestupu tepla, epsilon je používané pro Emisivitu, q je označováno za měrný tepelný tok nikoliv však za hustotu tepelného toku. V podstatě se jedná o odlišné značení a názvosloví v anglické a české literatuře. V kapitole 3.2 je použita znalost ODR a je zde odvozen vztah pro výpočet měrného tepelného toku, čímž byly splněny cíle práce. Autor se navíc zabýval nad rámec práce i experimentální činností, což si zaslouží pochvalu. Zabýval se zde i účinností výměníků při dvou různých způsobech zapojení. V tom závěru bych byl jen opatrný na porovnávání výměníků s různou teplosměnnou plochou, která je velmi těžko určitelná a s různým součinitelem přestupu tepla. Hodnocení zvýšení součinitele přestupu tepla jen tím, že oddělím vlákna od sebe, čímž zvětším teplosměnnou plochu je trošičku zavádějící. Jinak z práce mám opravdu příjemný pocit a dobře se mi četla.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 116967