KUBEŠ, F. Metody snižování spotřeby moderních vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Štětina, Josef

Obsahem práce jsou Metody snižování spotřeby moderních vozidel. Text má 70 stran textu. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části. Student pracoval samostatně a práci konzultoval. Student k práci využil velké množství zdrojů. Zdroje správně citoval. Práce je poměrně obsáhlá. Téma práce bylo velmi široké. Student se soustředil zejména konstrukční úpravy motorů vedoucí ke snižování spotřeby. Student prokázal schopnost samostatné práce, splnil podmínky zadání, práce obsahuje všechny náležitosti, a proto ji doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu C
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Pech, Ondřej

Cílem předložené bakalářské práce bylo popsání základů termodynamiky spalovacích motorů a souvisejících základních pojmů, metod snižování spotřeby spalovacích motorů, vypracování přehledu spotřeb jednotlivých automobilů a jejich porovnání. Dále také trendy a cíle, kterých je možné při snižování spotřeby dosáhnout. Bakalářská práce je psaná ve slovenském jazyce a je rozdělena do tří hlavních částí. V úvodní části se autor věnuje popisu základů termomechaniky spalovacích motorů, včetně diagramů nejčastěji využívaných oběhů. V této kapitole se také věnuje vysvětlení základních pojmů včetně vzorců. Druhá kapitola je věnována moderním trendům a systémům, zlepšujícím účinnost a spotřebu motorů. Závěrečná třetí kapitola popisuje jízdní odpory a trendy v jejich snižování. Jsou zde také uvedeny zásady úsporné jízdy. Autor čerpal z velkého počtu literárních zdrojů. Grafické zpracování práce je na dobré úrovni až na předložky na koncích řádků. V obrázku 1.1 na straně 15 chybí popis děje 6-1. Na straně 43 v prvním odstavci má být „Regulace škrtící klapkou odpadá, což snižuje tlakové ztráty…“ místo „tepelné ztráty“ V seznamu použitých symbolů má být r – „měrná plynová konstanta“ místo „plynová konstanta“. Z cílů bakalářské práce nebyl proveden „Přehled spotřeb jednotlivých automobilů a jejich porovnání“, ale byla zde pouze u některých typů technických řešení zmíněna případná procentuální úspora paliva. I přes malé nesplnění zadání práci hodnotím kladně, a doporučuji ji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis C
Práce s literaturou včetně citací A
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 49235