HUSÁK, A. Pojezdové a zvedací zařízení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Úvod práce je uvedením rozsáhlé sbírky jednotlivých zařízení pro manipulaci s vrtulníky. Následuje rozbor kinematických řešení zdvihů, manévrování i uchycení vrtulníku. Oproti dynamickým odporům by bylo důležitější hodnocení stability při přejezdu nerovností. Přes některá drobná pochybení je práce rozsáhlá a kvalitní.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Adam Husák se ve své bakalářské práci, v souladu se zadáním, zabývá problematikou zařízení pro přepravu vrtulníků značky Bell. Úvodní část obsahuje přehledný popis vrtulníků BELL s uvedením základních rozměrových a hmotnostních parametrů nutných pro řešení jejich transportu. Náplní třetí kapitoly je velmi kvalitní rešerše konstrukčních řešení jednotlivých výrobců. Zdrojem informací pro rešeršní studii byly WWW stránky převážně zahraničních výrobců , což dokazuje schopnost autora pracovat s textem v cizím jazyce. Ve čtvrté kapitole lze nalézt konstruktivní popis a zhodnocení hlavních mechanismů. Autor doplňuje popis mechanismů vlastními nákresy jejich konfigurace v krajních polohách, což značnou měrou přispívá k názornosti popisu funkce. Výpočtová část obsahuje pevnostní výpočty některých nosných elementů zařízení, základní návrhové konstrukční výpočty včetně návrhu pohonu. Ve statické části autor prokazuje dobrou znalost statiky a využívá maticových metod při řešení reakcí. Výpočty reakcí zahrnují variabilitu polohy těžiště vrtulníku a polohy mechanismu. U polohy těžiště však není vyznačen počátek souřadného systému na obr. 6.1 a chybí nákres vzájemné polohy vrtulníku a zvedacího zařízení při uchopení-volba rozměru lT). Orientace v pevnostních výpočtech je obtížnější a obsahují drobné chyby ve znaménkách vnitřních sil a terminologii (záměna pojmů vnitřní síly a napětí). Sestavný výkres je v pořádku. Po pravopisné stránce k práci nemám výhrad. Graficky považuji práci za poměrně přehlednou a oceňuji, že autor na počítači nakreslil velké množství obrázků. Z hlediska práce s literaturou a dalšími informačními zdroji v práci chybí odkazy na původ některých obrázků v rešeršní části. Z hlediska zadání považuji všechny parametry za splněné. Předložená práce vyniká zejména kvalitou své rešeršní části a rozborem mechanismů, což prokazuje konstruktivní nadání autora. Velmi kladně hodnotím schopnost autora hodnotit vlatnosti mechanismů a těch užitečných následně využívat při konstrukci. Přesto, že výpočtová část obsahuje drobné chyby, práci celkově hodnotím výborně-A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 37921