SKÁLA, A. Konstrukční návrh trupu a ocasních ploch soutěžního modelu letadla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2016.
Student zpracoval závěrečnou práci zabývající konstrukčním návrhem trupu a ocasních ploch modelu určeného pro studentskou soutěž Air Cargo Challenge. Práce je zaměřena na odstranění nedostatků první generace letounu létajícího na soutěži ACC v roce 2015. Zejména je řešena problematika zvýšení užitečného zatížení a snížení hmotnosti vlastní konstrukce trupu a ocasních ploch. Při vypracování student postupoval systematicky. Nejprve teoreticky posoudil vhodnost jednotlivých konfigurací ocasních ploch, vytvořil statistiku podobných modelů, provedl hmotový rozbor a následně navrhnul nejvhodnější uspořádání. Navrhované řešení trupu a ocasních ploch představuje zásadní hmotovou úsporu 37% oproti první generaci letounu. Práce jako celek působí uceleným a přehledným dojmem a je patrné, že se student v dané problematice orientuje.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Student se v práci zabývá konstrukčním návrhem trupu a ocasních ploch modelu letadla pro studentskou soutěž Air Cargo Challange. V prvních částech práce soutěž představuje a přehledně sumarizuje charakteristiky, vlastnosti, klady a zápory konstrukce modelu Fabrick I. Plynule navazuje částí práce pojednávající o návrhu trupu a ocasních ploch nového modelu Fabrick II. Nejdříve uvádí různé možnosti uspořádání ocasních ploch spolu s hodnocením. Následně zpracovává návrh vhodných ocasních ploch pro model Fabrick II, podpořený statistikou jednotlivých parametrů ocasních ploch komerčně vyráběných modelů podobné kategorie. Student navazuje návrhem trupu, hmotnostním rozborem a volbou charakteristických rozměrů opět podpořenou již zmíněnou statistikou. Následuje kontrola polohy těžiště s nově navrženým trupem a ocasními plochami. V poslední části student sumarizuje charakteristiky modelů Fabrick I a Fabrick II, které vhodně dokládá výpočtu bodového zisku během soutěže. Student se během práce dobře zorientoval v problematice, která je obsahem magisterského studia a výborně si osvojil práci s programem Catia. Použitý postup je vhodným úvodem pro další práci na dané téma. Práce obsahuje nedostatky pouze formálního charakteru. Jedná se tedy o bakalářskou práci, která je logicky členěna, splňuje zadané cíle a může sloužit jako dobrý základ pro další, hlubší analýzy a konstrukční úpravy.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 92834