KUBÁNEK, O. Analýza vlivu používání technických zařízení řidičem na reakční dobu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2016.
Diplomant předloženou diplomovou prací prokázal schopnost samostatně vyřešit zadaný inženýrský problém. Diplomant k práci přistupoval zodpovědně, nejasnosti včas konzultoval a připomínky průběžně zapracovával. Diplomant se v práci zaměřil zejména na zkoumání vlivu telefonování za jízdy na reakční dobu řidiče. Tento zkoumaný negativní faktor je častným prohřeškem mnoha dnešních řidičů v běžném silničním provozu. Prodloužení reakční doby telefonujícího řidiče ať už s využitím hands-free sady či s telefonem v ruce může mít v praxi fatální následky, což výsledky práce prokazují. Podle názoru vedoucího diplomové práce splňuje předložená práce požadavky kladené na tento typ VŠKP, a proto práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | A | Diplomant splnil zpracováním práce zadané cíle. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | A | Teoretickou částí, ve které diplomant rozebral technická zařízení používaná řidičem ve vozidle a vymezil důležité pojmy, vytvořil diplomant dobrou základnu pro experimentální část práce. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | B | Podklady byly zpracovány na odpovídající úrovni pro daný typ práce. Metody řešení byly odvislé od dostupné techniky. Využití zařízení eye tracker bylo přínosné. | |
Odborná úroveň diplomové práce | A | Práce je zpracována vcelku na dobré odborné úrovni. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Výsledky práce lze využít jednak při pedagogické, ale i znalecké činnosti. Závěry práce by si zasloužily uvádět také při výuce v autoškole. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | B | Práce s literaturou odpovídá vesměs příslušné citační normě, odkazy k obrázkům měly být uvedeny přímo v textu práce, ale autor nedostatek doplnil souborem ERRATA. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | B | Po formální stránce je práce zpracována na dobré úrovni, až na vložení souboru ERRATA, který nepatří do standardního uspořádání práce. |
Práce je zpracována na úrovni odpovídající tomuto typu prací. Student po zhodnocení stávajícího stavu naplánoval a realizoval experiment, ve kterém porovnal reakční dobu na vizuální podnět u řidičů při běžné jízdě a při jízdě, kdy byl řidič současně zaměstnán telefonním hovorem. Z výsledků práce je vidět poměrně významné prodloužení reakční doby řidiče při telefonování.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | A | V prási jsou splněny všechny dané cíle. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | A | V práci je po shrnutí současného stavu navržen a realizován vhodný experiment. | |
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | B | Jak z obsahového tak formálního hlediska práce splňuje nároky kladené na tento typ prací. Vytknout lze absenci zdrojů u obrázků. | |
Obtížnost a správnost řešení | A | Příprava, realizace a vyhodnocení experimentu svědčí o schopnosti studenta řešit i obtížnější úkoly. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Provedená měření se sice jeví spíše jen jako pilotní, avšak potenciál dalšího využití je zjevný. | |
Odborná jazyková úroveň | A | Po této stránce není rovněž práci co vytknout. | |
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | A | Po této stránce je práce na odpovídající úrovni. |
eVSKP id 91774