BAÁŠ, F. Detekce objektů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2017.
Student věnoval práci na bakalářském projektu potřebný čas, k práci přistupoval svědomitě a zodpovědně. Pracoval samostatně, dosažené výsledky a možné postupy řešení pravidelně konzultoval. Navrhuji hodnocení A/90.
Zadání bakalářské práce studenta Filipa Baáše patřilo mezi obtížné z důvodů oborového zaměření práce, kterým je oblast počítačového zpracování obrazu. Požadovaným výsledkem práce byl návrh metody a realizace algoritmů pro vyhledání předem definovaných objektů na snímku a stanovaní jejich stavů tj. poloha, orientace, měřítko. Dalším úkolem bylo pro realizované algoritmy zhodnotit jejich úspěšnost a přesnost detekce. Zadání bylo sice splněno, ale k samotnému textu práce mám několik výhrad. Způsob řešení daného úkolu svědčí o dobré úrovni znalostí studenta, která odpovídá bakalářskému studijnímu programu a zvolené řešení lze označit za jedno ze správných řešení. Student při řešení bakalářské práce využívá nastudované znalosti, které uvedl v kap. 1. Tato kapitola má ryze kompilační charakter, ale student bohužel pravděpodobně v rámci snahy omezit rozsah těch kapitoly odstranil i popis některých detailů, bez kterých je pro čtenáře obtížné si do důsledků představit principy fungovaní popisovaných metod. Podkapitoly popisující jednotlivé principy pro časovou optimalizaci výpočtu jednotlivých metrik pomocí dvou průchodů nedefinují dostatečně počáteční hodnoty ve výstupních maticích. Student si ale pravděpodobně neuvědomil, že bez této informace, je obtížné princip optimalizací pochopit neboť uvedené vztahy (1.5,1.6, 1.8, 1.9) nebudou poskytovat výsledky shodné s původními (neoptimalizovanými) verzemi metrik. Kapitola 2 je věnována diskuzi nad studentem zvolenými vývojovými nástroji. Do této kapitoly by bylo vhodné začlenit i popis universálního formátu pro definici trojrozměrných objektů (OBJ), který student využívá jako vstup a jehož popis se nyní nachází nelogicky až v kapitole věnované implementaci. Kapitola 3 je věnována návrhu a popisu implementace metod pro detekci objektů i testování. V textu jsou tak bohužel, dle mého názoru nelogicky, sloučeny do jediné kapitoly popis implementačních detailů algoritmů a následné testování a to včetně kapitoly věnované tvorbě testovací databáze. Absence samostatné kapitoly věnované tvorbě testovací databáze a testování, opět zbytečně komplikuje orientaci čtenáře v textu. Navíc by se výsledky prezentované jen v tabulce 3.2 na straně 38 rozhodně zasloužily grafickou reprezentaci. Závěrečná kapitola 4 je věnována zhodnocení dosažených výsledků. Z formálního hlediska je práce rozčleněna do nedostatečného množství samostatných kapitol, které by umožňovaly dobrou orientaci čtenáře v textu. Celkový rozsah práce po odečtení úvodní kapitoly představuje pouze 34 stran textu, což je rozhodně nedostatečný rozsah. Je škoda, že si student tento nedostatek neuvědomil a s ohledem na rozsah probírané problematiky, ale hlavně na množství realizované práce nereagoval a kapitoly nerozšířil. Takto bohužel spatřuji hlavní přínos práce především v realizovaných metodách a nikoliv v jejich podrobném zdokumentování. Přesto vzhledem k náročnosti úkolu, množství znalostí nutných k praktické implementaci algoritmů a dosaženým výsledkům, mohu zodpovědně konstatovat, že předložená práce rozhodně svědčí o bakalářských schopnostech studenta a práci doporučuji k obhajobě. V některých ohledech úroveň implementace algoritmů v práci (propojení knihoven, využití paralelního zpracování) dokonce splňuje některá kritéria kladená na práce diplomové. Kvalita práce je ovšem snížena malým rozsahem textu práce, proto uděluji bodové hodnocení (79), které je na hranici klasifikačního stupně. Bohužel funkčnost přiloženého CD si student pravděpodobně po vytvoření nijak neverifikoval, neboť je nečitelné. Po kontrole elektronických příloh v informačním systému ale mohu potvrdit existenci všech příloh a zdrojových textů uvedených v textu práce. Studentovi navrhuji hodnocení bakalářské práce s ohledem na výše uvedené nedostatky stupněm: dobře – C.
eVSKP id 102815