ČERNÍK, A. Městské tříkolové vozidlo s elektrickým pohonem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.

Posudky

Posudek vedoucího

Tobiáš, Martin

Student zpracoval bakalářskou práci na téma „Městské tříkolové vozidlo s elektrickým pohonem“, jejímž hlavním cílem bylo vytvoření koncepčního návrhu podvozku onoho vozidla. Okrajové podmínky pro návrh podvozku vozidla byly stanoveny tak, aby studentovi poskytly prostor pro realizaci vlastní vize a zároveň ho udržely v reálných mezích. První část práce je tvořena dostatečně obsáhlou a srozumitelnou rešerší, následuje krátké shrnutí výhod a nevýhod různých koncepcí podvozků. Poslední část je věnovaná samotnému koncepčnímu návrhu, ve kterém student zohledňuje vlastní závěry z rešerše i informace nabyté z literatury a konzultací s vedoucím práce, na které přicházel pravidelně s konkrétními dotazy. Grafická úprava splňuje požadavky na technický text. Práce obsahuje všechny povinné části a cíle zadání byly splněny. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu B
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Porteš, Petr

Úkolem bakalářské práce studenta Adama Černíka bylo provést rešerši tříkolových vozidel a na jejím základě navrhnout koncepci podvozku tříkolového vozidla s elektrickým pohonem s užitečnou hmotností 160 kg pro přepravu jedné osoby a nákladu v městském prostředí. Student ve své práci rozdělil tříkolová vozidla do kategorií podle tří kritérii a ke každé kategorii vyhledal zástupce a popsal jejich typické konstrukční řešení. Rešerši uzavřel zhodnocením různých koncepcí podvozku. Na základě těchto závěrů zvolil svou koncepci, a to tříkolové jízdní kolo s dvojící naklápěcích kol vpředu. Nákladní prostor umístil nad přední kola. Koncepční návrh doplnil i volbou některých parametrů, které předcházel popis základních poznatků ze základní odborné literatury, případně byl odhad doplněn orientačním výpočtem. Koncepční návrh doplnil vizualizací konstrukčního řešení vytvořené v programu Inventor. K práci mám následující připomínky: - Definice některých parametrů geometrie náprav jsou uvedeny nepřesně nebo jsou uvedeny odlišně od citovaného zdroje (např. kladný odklon, poloměr rejdu, záklon rejdové osy, závlek, úhel sbíhavosti). - V rovnici (15) je použit symbol pro průměr okraje ráfku dr, ale na obr. 22 použil odlišně symbol dk. - Na konci str. 36 uvádí, že symbol D z rovnice (17) je průměr zadního ráfku kola. Správně by mělo být, že je to (efektivní) průměr kola. - V rovnici (8) je za rozvor dosazeno 1500, ale výsledek odpovídá hodnotě 1700, což je ale v pořádku, jelikož hodnota 1700 je v souladu s rovnicí (7). Přes zmíněné nedostatky hodnotím práci pozitivně. Práce má logické uspořádání, jednotlivé kroky na sebe navazují a vedou k naplnění cílů diplomové práce. Závěrem lze konstatovat, že student splnil požadavky zadání. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 132289