DOBROCKÝ, M. Výukový logický analyzátor [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2016.

Posudky

Posudek vedoucího

Levek, Vladimír

Student v předložené bakalářské práci měl za úkol navrhnout a zrealizovat logický analyzátor, jehož primární využití by bylo ve výuce. Ze zadání vyplývá, že nejprve je nutné provést studium možností mikrokontroléru, všech jeho potřebných periferií a prostudovat sběrnice, zejména UART, SPI a I2C. V další fázi bylo nutné navrhnout a zrealizovat zařízení, umožňující analýzu sběrnic prostřednictvím programu běžícím v počítači. Všechna zmíněná kritéria, byla splněna a výsledné zařízení je plně funkční. Navíc programová část systému splnila všechny podmínky zadání nad očekávání, neboť byl vytvořen obslužný program, který pracuje na profesionální úrovni. V průběhu vývoje a realizace student pracoval samostatně bez konzultací, až byl důvod k obavám, zdali řešení problematiky není nad jeho síly a nepovede k oddálení obhajoby práce. V poslední části semestru se ukázalo, že důvodem absencí na konzultace byla pracovní neschopnost způsobená úrazem. Nicméně výsledek rozptýlil veškeré obavy, analyzátor byl dokončen s předstihem a to na velmi vysoké úrovni. Práce z obvodového hlediska není nijak zvlášť náročná a její řešení studentovi nečinilo žádné potíže. Znovu musím zdůraznit, že programové vybavení systému převyšuje rozsah zadání, což je vidět na různých detailech obslužného programu, které zvyšují komfortnost celého zařízení. Předložená textová část byla zaslána k posouzení až v poslední fázi, takže zbyl čas pouze na jednu revizi, naštěstí student nemá problém s jasnou a přesnou formulací, takže celá problematika je popsána srozumitelně a s dostatečným množstvím vysvětlujících tabulek, grafů diagramů a vzorců. Celá práce je navíc doplněna fotografiemi výřezů obrazovky, dokládajících široké možnosti systému. Práci hodnotím jako výbornou.

Navrhovaná známka
A
Body
95

Posudek oponenta

Macháň, Ladislav

Cílem bakalářské práce bylo nastudovat problematiku logické analýzy digitálních signálů, navrhnout a realizovat logický analyzátor, který bude využitelný ve výuce. Zadání práce bylo studentem bezezbytku splněno. Student dokonce nad rámec zadání přístroj vybavil možností dekódování tří nejpoužívanějších sériových sběrnic. Byl vytvořen program pro PC, ve kterém lze přehledně graficky zobrazovat výsledky měření. Po odborné stránce nemám k práci žádné výhrady. Student postupoval systematicky a metodicky správně. Výstupem práce je plně funkční logický analyzátor, který lze využít nejen pro výukové účely. Po formální stránce oceňuji studentovu schopnost interpretace myšlenky a velmi dobrou větnou stavbu. Zpracování je velmi pečlivě a úhledné. Musím přiznat, že předložená práce je jednou z nejlepších, které jsem tento rok recenzoval. Práci hodnotím stupněm A – 100 bodů.

Navrhovaná známka
A
Body
100

Otázky

eVSKP id 94116