NOVÁK, Š. Srovnání integrovaných obvodů pro správu jednočlánkových Li-ion baterií [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2023.
Bakalářská práce navazovala na předchozí semestrální projekt. Hlavním cílem bylo proměřit parametry obvodů pro správu jednočlánkových lithiových baterií. Práce hodnotím jako středně obtížnou, ale hodně časově náročnou, protože zahrnovala nastudování problematiky, výběr vhodných obvodů, výrobu DPS pro některé z nich, programování těchto obvodů, tvorbu programu pro automatizované měření a nakonec jejich proměření, které zabralo opravdu hodně času. Student byl aktivní a velmi snaživý, na pravidelné konzultace chodil vždy připraven. Bohužel návrh DPS a programování obvodů zabralo více času, než jsme plánovali, takže na proměření obvodů již bylo méně času, ale student byl denně v laboratoři, a vše stihl doměřit. Hodnotím A/90 bodů.
Práce studenta Štěpána Nováka o rozsahu 50 stran textu obsahuje 22 stran teorie a 28 stran studentova řešení a praktické realizace. Práce svým rozsahem odpovídá průměrné zátěži kladené na studenta UAMT. Student používá dostatečně dostupnou literaturu, využívá jednoho knižního zdroje, čekal bych větší zapojení knižních zdrojů v rešeršní části. Všechny zdroje student cituje v rozumné míře. Práci mohu označit jako původní. Práce má velmi dobrou formální úroveň, obsahuje velmi málo překlepů. Práce je členěna logicky. Student nejprve popisuje základní pojmy týkající se nabíjení a čipů, které se pro ochranu baterií při nabíjení a vybíjení používají. Na základě průzkumu trhu tedy vybírá (v kap 4) čipy které pro srovnání použije a definuje tak strukturu systému měření. Při hardwarové implementaci student dostatečně zdůvodňuje návrh jednotlivých částí systému. Menší kapitolou je uvedeno zpracování naměřených dat, kde bych čekal větší zdůvodnění nejistot, zejména kompletní zanedbání nejistoty typu A, jelikož měření probíhá pouze jednou a není žádným způsobem statisticky zpracováváno. Student by u obhajoby měl zdůvodnit zanedbání nejistoty typu A. V kap 9 student zmiňuje naměřené výsledky, převážně slovně okomentovaná surová data. Student jeden z čipů během testování zničil tím, že zvolil chybný postup testování, kdy prvně testoval nabíjení mimo limity udané výrobcem a následně se pokoušel nabíjet v rámci mezí výrobce (s. 56). V kap 10 se student pokouší na 3 stranách o vzájemné srovnání jednotlivých naměřených průběhů vzhledem k různým čipům. Chybí mi zde nějaké grafické porovnání výsledků, vše je uvedeno v textu, který byl psán ve spěchu nejspíše těsně před odevzdáním. Student i přes všechny výtky splnil zadání ve všech bodech, ikdyž bod 3 zadání bych očekával, že by měl být více popsán a zdůvodněn daty. Nejspíše se projevilo studentovo špatné rozvržení času a na tento bod nevyhradil dostatečný čas, proto je uveden velmi omezeně. Z práce usuzuji, že student získal znalosti v oblastech měření a ochrany baterií, programování v LabView, návrhu a výroby jednoduché modulové elektroniky, výběru součástí vzhledem k zadaným kritériím. Práce svědčí o bakalářskách schopnostech studenta. Práci doporučuji k obhajobě.
eVSKP id 151849