DUŠEK, J. Elektronická škrticí klapka [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Posudky

Posudek vedoucího

Havlíková, Marie

Zadání diplomové práce je z externího pracoviště Ústavu automobilního a dopravního inženýrství (UADI) Fakulty strojního inženýrství v Brně, kde měl diplomant přiděleného odborného konzultanta Ing. Davida Svídu. Cílem práce bylo navrhnout regulátor výchylky škrticí klapky a pomocí tohoto regulátoru následně realizovat řízení elektronické škrticí klapky s dostupným výkonovým modulem. Komunikace se studentem probíhala formou ústních konzultací, ke kterým se dostavoval bez předchozí dohody, což komplikovalo vzájemnou spolupráci. Pro další profesní praxi doporučuji diplomantovi při řešení problémů jednat s větší rozvahou a volit systémový přístup. Diplomant po celý průběh řešení soustavně pracoval a byl si vědom, že záleží zejména na praktické realizaci, která se ukázala jako nejobtížnější úkol celé práce. I přes menší výtku hodnotím diplomata jako svědomitého a zodpovědného, který své úkoly dokáže spolehlivě plnit. Diplomová práce byla odevzdána v řádném termínu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění zadání A 45/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) C 15/20
Formální zpracování práce B 17/20
Využití literatury B 8/10
Navrhovaná známka
B
Body
85

Posudek oponenta

Beran, Martin

Diplomová práce pana Jiřího Duška se zabývá elektronickými škrticími klapkami používanými u soudobých vozidlových spalovacích motorů. V úvodní části se diplomant zabývá rozborem současných elektronických klapek a požadavků na nich kladených. Tato část je přehledně zpracována, ovšem bylo by vhodné text doplnit fotodokumentací, které by čtenáři lépe přiblížilo zmiňovanou problematiku. Dále byl sestaven matematický model zadané škrticí klapky, pro kterou student provedl identifikaci parametrů. Tato část je logicky uspořádaná a diplomant prokázal schopnost se v dané problematice orientovat. Při určení zátažného momentu, kterým působí škrticí klapka na motor, diplomant nebere v úvahu proudící médium a vliv tlakového spádu na zatížení klapky (zejména v uzavřené poloze, kdy tlakový spád dosahuje hodnoty minimálně 50 kPa). Na závěr diplomant sestavil kompletní řetězec ovládání škrticí klapky a ověřil řídicí algoritmus, sestavený na základě předchozích kapitol. Tato část prokázala diplomantovou schopnost převést teoretické znalosti do reálného řešení. Bylo by ovšem vhodné, kdyby student prokázal plnou funkčnost svého řešení na konkrétní aplikaci na reálném motoru. Diplomant splnil body zadání v plném rozsahu a prokázal tak schopnosti využít znalosti získané během studia při řešení reálného problému. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků zadání C 15/20
Odborná úroveň práce B 40/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse B 17/20
Formální zpracování práce B 8/10
Navrhovaná známka
B
Body
80

Otázky

eVSKP id 38909