MACHÁLEK, O. Návrh testovacího stavu pro dlouhodobé testování spojek určených pro kolejová vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Diplomová práce pana Machálka se zabývá návrhem testovacího stavu spojek pro kolejová vozidla. Student ke zpracování tématu, po jeho změně v závěrečném ročníku, přistupoval zodpovědně a pravidelně docházel na konzultace. Student nejprve provedl rešerši dostupných spojek a elektromotorů, jež jsou využívány v kolejové dopravě, aby bylo možné definovat provozní podmínky pro testovací stav. Na základě zjištěných informací byl testovací stav navrhován pro vstupní spojky, kde jsou využívány jak spojky pryžové, tak i zubové. Vzhledem k univerzálnosti stavu byla vybrána koncepce s uzavřeným silovým okruhem. V rámci konstrukčního návrhu testovacího stavu bylo nutné vyřešit několik klíčových uzlů, u kterých bylo nutné respektovat provozní podmínky a celkové zástavbové rozměry. Vybrané klíčové uzly byly zkontrolovány z hlediska provozního zatížení. Z hlediska grafické stránky je práce zpracována na dobré úrovni. Student při zpracování závěrečné práce prokázal schopnost využít vědomosti nabyté během celého studia. Práci doporučuji k obhajobě s celkovým hodnocením B / velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Diplomová práce pana Machálka zpracovává téma návrhu zkušebního stavu pro dlouhodobé testování spojek, určených pro kolejová vozidla. Práce je psána přehledně, logicky koncipována do jednotlivých kapitol, přičemž v první části student hodnotí současně vyráběné komponenty pohonného řetězce, aby bylo možné na základě těchto informací definovat provozní podmínky zkušebního stavu. Na základě zjištěných informací je testovací stav koncipován pro vstupní spojky. Jako velmi přínosnou a propracovanou hodnotím koncepční rozvahu testovacího stavu. Zvolená varianta je dále řešena, a to jak ze strany konstrukce, tak i kontrolních výpočtů užitím analytických vztahů i metody konečných prvků. Podotýkám, že za účelem docílení univerzálnosti z hlediska nastavení průběhu zátěžného momentu, by bylo vhodné využít elektrohydraulický aktuátor, avšak pro řešení konstantního momentu je vybraná koncepce dostatečná. Dále upozorňuji, že hodnoty vlastních frekvencí u modálních analýz úchytných konzol nabývají neočekávaně vysokých hodnot. Práce je zpracována na dobré grafické úrovni, jen některé obrázky by bylo vhodnější udělat pouze přehledové či vyhotovit detailní pohled na změnu. Adekvátnost použitých metod považuji za vyhovující. Student při zpracování závěrečné práce prokázal schopnost využít vědomosti nabyté během studia. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 117366