ŠIDLA, F. Testování komponent podvozků vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2022.

Posudky

Posudek vedoucího

Hejtmánek, Petr

Vypracovaná bakalářská práce měla za cíl vytvořit komplexní přehled zařízení a metod pro zkoušení celé podvozkové soustavy i jednotlivých komponent samostatně. Toto zadání práce splňuje, rozsah rešerše dané oblasti je poměrně rozsáhlý, byť by se výčet zařízení dal ještě doplnit. Hodnocení snižuje převážně stylistika, jelikož text většinou obsahuje často se opakující obecné fráze bez přesnějšího vysvětlení. Doslovné překlady z anglicky psaných zdrojů jsou občas nejasné nebo nepřesné, a chybí celkové zhodnocení dané problematiky. Na druhou stranu student prokázal i odborné dovednosti při vytváření návrhu vlastního zařízení. Ačkoliv se jedná jen o výchozí principiální návrh ze základních výpočtů, tak jím rozšiřuje čistě rešeršní ráz práce o nějaký vlastní přínos. Zmíněné nedostatky by se patrně daly odstranit, pokud by student konzultoval práci s vedoucím již v průběhu semestru.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod C
Vlastní přínos a originalita
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis E
Práce s literaturou včetně citací D
Samostatnost studenta při zpracování tématu
Navrhovaná známka
D

Posudek oponenta

Blaťák, Ondřej

Bakalářská práce pana Šidla zpracovává téma testování komponent podvozků vozidel. První kapitola řeší teoretický východiska, následuje přehled zařízení pro zkoušení podvozků. Souhrn metodik testování životnosti podvozkových dílů je náplní kapitoly třetí. Poslední část je věnována principiálnímu návrhu hydraulického zařízení pro testování pružin. Práce je řazena logicky, po grafické stránce je na dobré úrovni. Po formální stránce lze upozornit např. na chybějící odkaz na literaturu v kapitole 3.4.2. Přes přehledné zpracování bych práci vytkl i některé další nedostatky. V úvodu je snahou vytvořit vztah mezi jízdními vlastnostmi a bezpečnostní vozidel, avšak neobratné propojování podvozku a pasivní bezpečnosti působí zmatečně. Některé kapitoly (např. 2.2) působí spíše než jako závěrečná práce studenta technického oboru, jako přepis letáku výrobce zkušebních zařízení. Některé informace, případně jejich překlad se jeví jako nepřesné nebo zavádějící, např. formulace „Kinematic u tohoto stroje znamená měření kloubového spojení kol s karoserií vozidla v důsledku geometrie zavěšení. Compliance označuje měření průhybu kol vozidla při zatížení, které ovlivňuje i zavěšení daného vozu“, nebo „Lze zkoumat zahřívání pneumatik při jízdě, napodobit závodní či jinou nakonfigurovanou dráhu“ (což pro uvedený typ zkušebního zařízení není zcela přesné). Samotný návrh zkušebního zařízení (í když má být principiální), mohl být propracován detailněji. Přes výše uvedené nedostatky práce splnila zadání a lze ji doporučit k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání D
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod D
Vlastní přínos a originalita
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry D
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
D

Otázky

eVSKP id 139997