JURNEČKA, L. Torzní tuhost rámu Formule Student [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Tématem diplomové práce studenta Bc. Ladislava Jurnečky bylo určení torzní tuhosti rámu formule student. Za tímto účelem diplomant vytvořil výpočtový model v MKP a výsledky pečlivě porovnal s měřením na reálném vozidle. Diplomant se po nesmělém začátku v práci dobře zorientoval. K vypracování práce přistupoval svědomitě, reagoval na závěry z častých konzultací se školitelem. Cíle diplomové práce splnil. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Předložená diplomová práce Bc. Ladislava Jurnečky zpracovává poměrně komplexně problematiku torzní tuhosti vozidla s příhradovým rámem, a to jak po stránce experimentální, tak po stránce výpočtové s jejich vzájemným srovnáním. Z úvodní části práce je zřejmé, že se student v dané problematice dobře orientuje a své znalosti v práci dokázal využít. První, experimentální část práce byla dle mého názoru s použitím dostupného vybavení poměrně pracná, přesto je však studentem zpracována pečlivě a poměrně do hloubky, zvláště co se týká přístupu k vyhodnocení měření, který se opírá o obecnější základy mechaniky těles. Část výpočtových simulací je zpracována postupem, který je pro určení torzní tuhosti pomocí počítačových simulací vhodný. Na práci oceňuji spojení provedených měření se simulacemi pomocí FEM analýz a jejich porovnání a vyhodnocení. Přestože bylo zjištěno poměrně rozsáhlé množství výsledků, práce je přehledná z hlediska použitých postupů i uváděných výsledků. Úroveň odborného vyjadřování studenta je na velmi dobré úrovni. Práce v tomto směru a po formální stránce vykazuje pouze menší nedostatky, např. namísto výrazu „koordinační systém“, použitému zřejmě díky anglickým podkladům či prostředí použitého software, je určitě vhodnější hovořit o souřadném systému, nebo např. na str. 39 se hovoří o experimentálním měření, což vede k otázce, které měření není experimentální (jedná se o totéž). Drobné formální nedostatky lze nalézt i v přílohách práce. Např. v závěru na str. 72 je u hodnot silového působení potřeba použít mezeru mezi veličinou a jednotkou, tabulky v elektronické verzi práce i v přílohách by bylo vhodné pro zobrazení *.pdf souborů otočit. Dnešní dostupné programové vybavení to umožňuje. Celkově lze konstatovat, že se jedná nadprůměrnou, pečlivě zpracovanou práci, a to především díky komplexnosti řešení problematiky a provázání měření a simulace. Se závěry uváděnými diplomantem lze souhlasit. Znamenají znatelný krok vpřed v této problematice jak na půdě Ústavu automobilního a dopravního inženýrství, tak pro studentský tým formule, přestože diplomant nebyl jeho členem. Cíle diplomové práce dané zadáním byly beze zbytku úspěšně splněny, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 71901