OLBERT, J. Vytvoření interaktivních programů pro podporu výuky zpracování signálů a obrazů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2015.

Posudky

Posudek vedoucího

Mangová, Marie

Student Jaroslav Olbert pravidelně konzultoval postup své práce, ocenila bych ale větší invenci studenta při návrhu apletů. Zadání práce je splněné, samotné aplety jsou funkční, ale obzvláště aplet na lineární kombinaci obrazů by stál za dodělání uživatelsky příjemnějšího prostředí. Po formální stránce je bakalářská práce na dobré úrovni, ale občas obsahuje teoretické nepřesnosti. Uvedené nedostatky nejsou zásadní, a proto práci doporučuji k obhajobě.

Navrhovaná známka
B
Body
81

Posudek oponenta

Rajmic, Pavel

Bakalářská práce p. Jaroslava Olberta popisuje vytvoření tří apletů vhodných do výuky a jejich použití. Od Úvodu po Závěr čítá práce 39 stran. Podle mého názoru není vhodné po úvodu začít kapitolou o výběru programovacího jazyka. Logické by bylo stanovit si cíl, tedy jak výsledek má vypadat, jaké funkce má umožňovat, a na základě toho poté vybrat konkrétní nástroj. Jazykově na mě práce působí až příliš popularizačním dojmem, který se na takový typ práce nepoužívá. Myslím si, že „lidovými“ formulacemi jsou vědomě či nevědomě skyty matematické nepřesnosti, a v některých pasážích je zřejmé, že student ne vždy dobře rozumí problematice, o které píše (např. konvexní kombinace obrazů a povídání o alfa složce ). Ke každému apletu je přiřazena sekce s popisem funkcí, což vítám, ale popis je většinou dost povrchní, čtenář se nedozví, jak věci opravdu fungují. Jako příklad zmíním metodu nejmenších čtverců, kde máme uvedeno mnoho vzorců obsahující neznámé koeficienty, ale ani jedinou zmínku, jakým výpočtem se tyto neznámé vypočítají! Další připomínky: Obr. na str. 22 nemá číslo, obr. 3.4 je příliš velký. Od strany 25 se používá snak „c“ pro proměnné, které předtím byly značeny betou. V části 4.1 se bez řádu mixuje 1D, 2D, spojitá a diskrétní konvoluce. Studentovi se podařilo vytvořit aplety, které bude možné použít ve výuce, ačkoliv některé v omezené míře, např. lineární kombinace obrazů. Škoda také, že aplet s házením šipek neumožňuje obecnější nastavení rozptylové funkce hráče.

Navrhovaná známka
C
Body
75

Otázky

eVSKP id 85243