DANČÁK, Z. Hydraulické spojky a měniče [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2009.
Autor se ve své práci věnuje studiu hydrodynamických spojek a měničů. Od historického přehledu pokračuje k základnímu dělení s vymezením funkce obou typů mechanizmů. V každé z oblastí popisuje hlavní konstrukce, princip jejich činnosti i důležité vztahy postihující stěžejní problematiku chodu těchto zařízení. Na názorných příkladech jsou také zaznamenány vybrané charakteristiky. V další části studie je pak věnována pozornost hydromechanickým převodům, které představují logické vyústění praktických aplikací. Nechybí rovněž zmínka o hydrodynamických spojkách kombinujících tuto spojku s jinými typy převodů. Téma práce vyžadovalo podrobné studium literatury a kladlo důraz i na samostatnou práci autora. V tomto ohledu byl velmi svědomitý a bohatě čerpal z dostupných pramenů domácích i cizojazyčných. Autorovi rovněž nechyběla iniciativa a schopnost postihnout hlavní problémy. Text studie je řazen systematicky a vhodně strukturován. Vytknout lze snad jen některé komplikované formulace a drobné pravopisné chyby. Úroveň bakalářské práce je však velmi dobrá a lze ji využít jako účelný podklad pro bližší studium hydrodynamických spojek a měničů. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Autor se ve své bakalářské práci věnoval hydraulickým prvkům sloužícím pro přenos krouticího momentu. Podrobně se zajímal o hydrodynamické spojky, hydrodynamické měniče, hydromechanické převody a na závěr hydrostatické spojce. Jednotlivé prvky jsou podrobně popsány ve velkém množství variací s výborným obrazovým doprovodem. Autor se svědomitě věnuje konstrukci, principu práce, historii i aktuálnímu využití v praxi. Text je velmi vhodně doplněn základními výpočetními vztahy a charakteristikami sloužícími pro návrh zařízení. Každé z technických řešení je na závěr zhodnoceno z pohledu jeho výhod a nevýhod. Bakalářská práce je na velmi vysoké úrovni svým zpracováním i provedením. Autor si vybral zajímavou tematiku a svého úkolu se zhostil dobře, zadání splnil. Práci doporučuji k obhajobě. Připomínky: - V práci se místy vyskytují překlepy, které křiví logiku celé věty a tím i vysvětlovaného problému (př. Str. 35, 50) - str.41 - obr.50 – nejsou popsány označené součásti - V seznamu jednotek je účinnost uvedena v procentech. Některé vzorce (př. (4), (14), (18)) s ní však pracují jako s bezrozměrnou veličinou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 19320