CELÝ, M. Koncepční návrh spalovacího motoru pro malé autonomní prostředky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2019.
Bakalářská práce pana Martina Celého se zabývá koncepčním návrhem spalovacího motoru pro malé autonomní prostředky. Student již od začátku přistupoval ke své práci pečlivě a svědomitě. V úvodní části provedl srovnání koncepce elektrického motoru a spalovacího motoru, aby následně navrhl optimální koncepci spalovacího motoru. Pro hlavní části klikového ústrojí student provedl dostupný pevnostní výpočet. Všechny body zadání byly studentem splněny. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce studenta Martina Celého se zabývá koncepčním návrhem spalovacího motoru pro malé autonomní prostředky. Úvodní část práce se věnuje definování a na konkrétních příkladech ukázaných autonomních prostředcích. Podle zadaného spalovacího motoru o zdvihovém objemu do 5ccm se student dále zabývá pouze autonomními letouny. Kapitola dvě velmi pečlivě a uceleně popisuje konstrukci spalovacích motorů právě pro zvolenou kategorii letadel. Je nutné ocenit, že se student věnuje pouze zvolené kategorii a neměl tendenci sklouznout k obecnému popisu spalovacích motorů od motocyklů až po lokomotivy. Je škoda, že z pohledu koncepcí nejzajímavější kapitola 2.7 (Porovnání elektrického a spalovacího motoru) je popsána hodně stručně. Například velmi sledované kritérium hmotnosti uvedené v tabulce 2 je trochu zavádějící, protože u elektromotorů je uvedena pouze pouze hmotnost akumulátoru (student hmotnost elektromotoru s regulátorem zanedbal) a u spalovacího motoru je zase uvedena hmotnost pouze samotného motoru (možná i s příslušenstvím), ale bez palivové nádrže s palivem. Pro porovnání by bylo vhodné porovnávat hmotnosti kompletních pohonných jednotek o stejném výkonu se vším všudy. Vlastní návrh spalovacího motoru provedený v kapitole tři je naopak velmi pečlivý a naprosto dostatečný. Až na výhrady ke kapitole 2.7 je celá práce pěkně zpracovaná a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 116792