MIKŠÁTKO, J. Metodika psychoakustických experimentů pro testování subjektů poslechové skupiny [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2016.
V rámci semestrálního projektu student ve spolupráci s Pavlem Hořákem provedl měření a vyhodnocení akustických parametrů laboratoře a elektroakustických parametrů jejího reprodukčního řetězce. Navržená kompenzace odezvy jednotlivých reproduktorů není ale dostatečně popsána a omezuje přehrávání podnětů pouze na aplikaci Cubase. Řešení bakalářské práce se student věnoval převážně až ke konci semestru. V rámci samostatného studia problematiky testování subjektů poslechové skupiny zaměřené na poslechové testy hodnotící směr přicházejícího zvuku nepřišel student s vlastním řešením a použil řešení navržené vedoucím práce, včetně jím dodaných aplikací. Efektivita experimentu zaměřeného na orientaci v akustickém prostoru byla omezena faktem, že v laboratoři nebyla doposud instalována optická clona, která by zabránila testovaným osobám ve výhledu na zdroj zvuku. Testovaná skupina respondentů byla příliš malá na to, aby mohla být stanovena kritéria, na základě kterých by subjekt byl doporučen pro poslechovou skupinu. Vzhledem ke zvolenému řádkování není text práce příliš rozsáhlý, malý je i počet zdrojů, ze kterých student čerpal. V textu se objevují skenované obrázky s anglickými popisky, neplatné odkazy na literaturu a zkratky neuvedené v seznamu symbolů a zkratek.
Student Jan Mikšátko vypracoval práci zaměřenou na metodiku psychoakustických experimentů pro testování subjektů poslechové skupiny. Student správně shrnul dosavadní teorii a otestoval poslechovou skupinu, která ovšem z objektivního hlediska čítala pouze malé množství testovacích subjektů. Po gramatické stránce je práce na dobré úrovni, kdy se objevují občasné překlepy. Co se týče grafické úpravy celé práce, tak lze pozorovat, že práce byla psaná ve spěchu. Za nedostatek považuji zejména nevyužití vektorové grafiky v závislostech 8.1, 8.2, v tabulkách 8.1, 8.2, 8.3 a grafických zobrazení 7.5, 7.6. V nedostatečném rozlišení a velikosti je také vyobrazení směrových charakteristik 3.11. V obrázku 3.2 student zmiňuje normy tolerančních polí podle norem ITU a EBU, které však nejsou odcitovány. Také lze zmínit nehospodárné rozvržení přílohy B, kde bylo zvoleno nevhodné rozložení grafických závislostí na šířku. Především pak postrádám jejich označení, protože z nich není patrné, jaký práh slyšení patří konkrétnímu testovacímu subjektu. Přes všechny grafické a stylistické nedostatky je patrné, že se student v dané problematice s určitými výhradami orientuje a proto navrhuji známku 79 C.
eVSKP id 93609