SKÁCELOVÁ, R. Lotkův-Volterrův model soutěže na grafech [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou analýzy dynamického chování populačních modelů zahrnujících faktor migrace. Z matematického hlediska se jedná o model ve tvaru nelineární diferenciální soustavy, uvažovaný na vhodné grafové struktuře. Tato problematika je studována v současné časopisecké literatuře, která také byla hlavním zdrojem při sepsání této práce. Autorka již od počátku postupovala při její tvorbě s velkou mírou samostatnosti. Snažila se neomezovat pouze na doporučenou literaturu, ale hledala cesty, jak dosáhnout vlastních výsledků. I když ne všechny její představy došly naplnění (především z důvodu obtížnosti studované problematiky), podařilo se jí vytvořit práci, která je zajímavá z didaktického i odborného hlediska. Vlastní přínos práce pak spočívá nejen v dosažení původních výsledků autorky, ale také ve formulaci zajímavé hypotézy pro případ, který svojí obtížností přesahoval rámec bakalářské práce. Z pozice školitele mohu vyjádřit plnou spokojenost se zaujetím autorky pro dané téma, s její pílí a pracovním nasazením, které přispěly k tomu, že výsledná podoba její bakalářské práce předčila původní představy školitele. Na základě výše uvedeného doporučuji přijmout tuto bakalářskou práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená práce se zabývá analýzou několika matematických modelů dvou populací a jejich rozšířením na grafy. Práce je sepsána velmi pečlivě včetně dobré stylistické úpravy. Text se dobře čte, neboť je psán srozumitelně na velmi dobré matematické úrovni. Práce působí uceleným dojmem, výklad v teoretické části textu obsahuje pouze definice pojmů a tvrzení potřebná k dosažení cílů práce. Studentka prokázala schopnost práce s odborným textem, dobře si osvojila netriviální matematický aparát, vytvořila pěkné grafické výstupy a odvodila několik vlastních závěrů. V práci jsem nenalezl žadné závažné chyby. Podle mého názoru byly všechny cíle práce naplněny. Bakalářskou práci proto doporučuji k obhajobě a hodnotím stupněm A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 125333