KOVÁČ, P. Studie využitelnosti PDE toolboxu MATLABu v mechanice [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Student postupoval při psaní práce zcela samostatně, a to až natolik, že se dlouhé časové intervaly neozýval, nespolupracoval při sestavení osnovy práce a neumožnil konzultaci obsahu práce před odevzdáním. Cíl práce byl naplněn pouze částečně. V rámci rešerše nebyly vyhledány žádné další zdroje kromě uživatelského manuálu k PDE Toolboxu (rychlým hledáním lze najít řadu prací s aplikací PDE Toolboxu). Bylo realizováno několik úloh tak jak bylo definováno v zadání, ovšem dosti povrchně, bez hlubšího studia a vysvětlení, detailního sledování omezení PDE toolboxu, porovnání z hlediska nastavení parametrů výpočtu (např. sítě). Zvláště ke konci práce se již věty stávají velice stručnými, často v nich chybí i slovesa. Kapitola 6 (z hlediska zadání stěžejní kapitola) by si zasloužila více prostoru a také nějakou strukturu (podkapitoly). Obsah i formu práce považuji za dostatečnou a hodnocím tedy celkově známkou E.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | E | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | E | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | E | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předkládaná diplomová práce pojednává o modulu v programovém prostředí MATLAB, který se nazývá "PDE Toolbox". Student popisuje velmi stručně v úvodu o jaký numerický nástroj se jedná a k čemu se používá. V následující kapitole shrnuje, jak se v prostředí pracuje, na jakém matematickém a fyzikálním principu funguje a co umožňuje z hlediska výpočtového modelování. Další kapitoly shrnují jednotlivé úlohy (praktické ukázky), které student v modulu vytvořil. Student nezpracovával téma, které by vyžadovalo popis a formulaci problému, potažmo problémovou situaci, avšak postrádám zmínku o motivaci, která vedla k tvorbě práce. Úlohy jsou zpracované na dostatečné úrovni z hlediska analytického a numerického řešení. Nicméně jsou zde nedostatky např. z hlediska posuzovaných veličin. Pro výpočet součinitele tvaru by se nemělo použít redukované napětí. Z hlediska modelování nepovažuji za vhodné u tenkostěnné nebo prutové konstrukce pracovat s objemovou geometrií. Pro použitelnost modulu bych uvítal výpis, jaké konečné prvky jsou podporované a jaké předpoklady jsou možné použít ve dvourozměrné analýze (zmíněna rovinná napjatost a osová symetrie v úlohách). Taktéž z hlediska modelování není vhodné zjemňovat síť konečných prvků na celém tělese, ale pouze v oblasti zájmu (oblast vrubu apod.). Z textu není jasné, zda jsou uvedené nedostatky platné obecně pro metodu konečných prvků, nebo jsou platné pouze pro posuzovaný modul. V úloze se silně zakřiveným prutem není jasný směr a orientace zatížení. Text práce je z formálního hlediska většinou přehledně napsaný a grafická úroveň je na vysoké úrovni. Zpracování výsledků je taktéž na dostatečné úrovni. Kladně hodnotím taktéž schopnost studenta pracovat převážně ve skriptovacím textovém prostředí. Závěrem mohu konstatovat, že použité znalosti a nástroje jsou spíše, dle mého názoru, z oblasti bakalářského studia (výjimkou je přechodová analýza desky buzené impulzem), kdy nebylo použito tvůrčí činnosti. Mé hodnocení práce je proto nižší, i přes to, že vytyčené cíle v zadání jsou splněny.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 132222