MLČOCH, M. Systém pro plánování tras servisních pracovníků [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Student ke své práci přistupoval svědomitě, dokázal pracovat samostatně a vytvořil použitelné řešení, díky kterému bude možné efektivněji plánovat trasy servisních pracovníků v systému firmy Logimic. Navrhuji hodnocení stupněm A .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Zadání vzniklo ve spolupráci s firmou Logimic. Cílem bylo implementovat službu pro výpočet optimální cesty servisního pracovníka na základě charakteristik servisních požadavků (například poloha) a charakteristik pracovníka (například pracovní doba). Student prozkoumal problematiku VRP (tzv. vehicle routing problem , problém směrování vozidel ), analyzoval existující služby poskytující výpočet směrování a seznámil se serverovou částí platformy Logimic (AWS Lambda). Výsledek je založen na službě Openrouteservice, nicméně architektura umožňuje napojit i jiné poskytovatele. Zadání hodnotím jako obtížnější. Bylo splněno ve všech jeho bodech. | ||
Práce s literaturou | Student prostudoval doporučenou literaturu a aktivně si vyhledával další zdroje týkající se zejména oblasti IoT, problému VRP a použitých technologií. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student komunikoval během celého akademického roku. Konzultace probíhaly online s vedoucím práce a Ing. Michalem Valným Ph.D. z firmy Logimic. Integrace na serverové straně byla řešena s Ing. Františkem Mikulů a Ing. Petrem Johnem. Student řádně plnil zadané úkoly a práce postupovala velmi dobrým tempem. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena v předstihu , a mohla tak být řádně konzultována s vedoucím práce a vývojáři firmy Logimic. | ||
Publikační činnost, ocenění | Práce byla integrována do platformy firmy Logimic . |
Bakalářská práce pana Mlčocha je kvalitní, technická zpráva je až na několik drobností bez nedostatků a realizační výstup je také nadprůměrný. Navrhuji proto hodnocení stupněm B (velmi dobře).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Cílem této bakalářské práce bylo prostudování problematiky plánování a optimalizace tras a seznámení se s dostupnými službami v této oblasti. Dále bylo potřeba provést implementaci a integrovat zvolené řešení v rámci systému pro podporu chytrých měst. Jde tedy o komplexní téma, které obtížností odpovídá bakalářské práci. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Všechny body zadání byly splněny. | ||
Rozsah technické zprávy | Rozsah technické zprávy splňuje předepsané požadavky. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 85 | Logická struktura technické zprávy je zvolena správně, jednotlivé kapitoly jsou psány srozumitelně a všechny kroky práce jsou v nich detailně a přesně popsány. Narazil jsem zde pouze na několik drobných chyb z nepozornosti, jako např. přehození bloků v obr. 6.1. Těchto pár drobností ale nijak nesnižují velmi dobrý dojem z celé práce. | |
Formální úprava technické zprávy | 90 | Jazykové ani typografické chyby se v textu prakticky nevyskytují, také typografická stránka je bezchybná. Z pohledu formální úpravy je tedy práce prakticky bez nedostatků. | |
Práce s literaturou | 90 | Z pohledu práce s literaturou také v práci neshledávám žádné pochybení, převzaté výsledky jsou v práci jasně odlišeny a studentův přínos zřejmý. | |
Realizační výstup | 85 | Realizačním výstupem je backendová část systímu pro plánování tras využívající služeb třetích stran s možností rozšíření o další služby. Tato část je funkční, byla testována a je prakticky využitelná. Systém také umožňuje, aby uživatel měl možnost ovlivnit trasu, např. tím, že nastaví některý bod trasy jako prioritní. Frontend a začlení do systému chytrých měst proběhne v budoucnu. Realizační výstup tedy také hodnotím jako nadprůměrný. | |
Využitelnost výsledků | Shrnutí dostupných webových řešení pro směrování tras je přínosný, a výsledný realizační výstup je prakticky využitelný a bude dále využit a rozšiřován u zadavatele. |
eVSKP id 146407