JELÍNEK, Z. Re-identifikace vozidel pomocí vision transformerů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Student experimentoval s metodami re-identifikace vozidel na několika datových sadách. Otestoval různé architektury a experimentoval také s unifikací obrazových vstupů na základě detekovatelných klíčových bodů specifických pro vozidla. Z výsledků konzultací bylo patrné, že vytvořená řešení jsou funkční. Celkově hodnotím práci stupněm A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Student měl za úkol řešit úlohu re-identifikace objektů (konkrétně vozidel) za použití konvolučních neuronových sítí či vision transformerů. Součástí práce byly experimenty s architekturami a prozkoumání možností unifikace obrazových vstupů. | ||
Práce s literaturou | Student si dohledal všechny potřebné zdroje a další literaturu. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student k práci přistupoval aktivně po oba semestry. Na konzultace chodil pravidelně a vždy řádně připraven. | ||
Aktivita při dokončování | Práce byla dokončena s předstihem a text byl podrobně konzultován. | ||
Publikační činnost, ocenění |
Student pracoval na složitějším tématu, vhodně zkombinoval state-of-the-art metody a provedl větší množství systematických experimentů, které poskytují zajímavé informace. Kvalitně také zpracoval textovou část práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Součástí práce je větší množství experimentů. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | |||
Rozsah technické zprávy | |||
Prezentační úroveň technické zprávy | 85 | Text je dobře členěn, logicky strukturován a pro čtenáře dobře pochopitelný. Několik výhrad přeci jen mám k prezentaci výsledků, která je celkově kvalitní, ale často pouze uvádí použité nastavení a hyperparametry učení bez vysvětlení procesu volby těchto hodnot. Experimenty jsou prezentovány téměř formou vyprávění. Ocenil bych zaměření na jednotlivé poznatky a kompaktnější prezentaci výsledků. Nechápu, proč se metoda UDA znenadání objeví v experimetech bez předchozího uvedení a vysvětlení. Podobně by si zasloužil lepší vysvětlení přístup image-to-track. Další výhrady, které mám jsou z části jen osobní preference. Drobnější poznámky: Vysvětlení "Jigsaw Patch Modul" (JMP) je vágní a špatně pochopitelné. Preferoval bych, kdyby práce začínala 3. kapitolou, která vysvětluje úlohu re-identifikace, takto je 2. kapitola mírně odtržená od tématu. U rovnice 2.3 nejsou vysvětleny použité konstanty a celkově si nejsem jistý, že ji čtenář může na základě textu úplně pochopit. Mírně nejasná je také rovnice 2.5 | |
Formální úprava technické zprávy | 91 | Text je dobře napsaný a neobsahuje jakékoliv výraznější vady. Po typografické stránce je práce velmi kvalitní a student si jednoznačně dal záležet. Velmi oceňuji kvalitní vektorové obrázky. Několik menších nedostatků: Za rovnicemi jsou odsazeny první řádky textu i v případě, že odstavec pokračuje a občas za rovnicemi chybí čárka. Obrázky by mohly být umístěny konzistentně na začátku stránek. Rovnice 2.8, 2.9., 2.10 by měly být součástí textu. Funkce "LMHSA" a "IRFFN" v rovnici 3.9 mohly být označeny lépe. | |
Práce s literaturou | 88 | Práce se odkazuje celkově na 42 kvalitních a relevantních zdrojů, které jsou v práci dobře využity. Student použil vhodné postupy, které se blíží state-of-the-art. Na několika málo místech mohly být uvedeny explicitně odkazy na zdroje. | |
Realizační výstup | 87 | Student vhodně využil existující repozitáře, zkombinoval je, upravil je a provedl větší množsví smysluplných experimentů. Ocenil bych ale, kdyby bylo v práci popsané, z jakých zdrojových kódů student vycházel a jak konkrétně je upravoval. Ve zdrojových kódech je uvedeno, z čeho vycházel, ale chybí mi celkový přehled a popsání konkrétních úprav. U některých experimentů jsem byl rozpačitý například z nastavení změn learning rate. Například ty ilustrované na Obrázku 5.6 jasně ukazují, že brzy po začátku trénování už je tak nízká učící konstanta, že se síť už vůbec nemění. | |
Využitelnost výsledků | Práce využívá a kombinuje známé postupy a modely. Vytvořené zdrojové kódy by mohly být využity pro další experimenty. Experimenty poskytují zajímavé informace. |
eVSKP id 144763