KRÁL, J. Výpočtové modelování vibrací převodovky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.

Posudky

Posudek vedoucího

Novotný, Pavel

Student při tvorbě diplomové práce často využíval konzultací, v zásadě však postupoval správným směrem k úspěšnému splnění cílů zadání. Dané postupy představují částečně rozpracovanou problematiku s určitým vlastním přínosem. Jsou zde prezentovány výsledky výpočtových simulací v různých softwarových (komerčních) produktech. Částečně je využit programovací jazyk MATLAB, což lze hodnotit velice pozitivně. Výsledky jsou interpretovány v zásadě správně. Práce je uspořádána formálně správně, rovněž grafický stav je tomu odpovídající. Anglický abstrakt by vyžadoval drobnou jazykovou korekci. Práce je doplněna vhodným výběrem literatury. Výsledky práce podpoří dílčí výzkumné cíle na ústavu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu D
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Prokop, Aleš

Diplomová práce pana Krále se zabývá výpočtovým modelováním vibroakustických parametrů převodového ústrojí. Text je rozdělen na část teoretickou, v níž jsou rozebrány základní veličiny vibrací a hluku, dále mechanizmy vzniku a šíření vibrací strukturami, nechybí zde ani rešeršní část, zabývající se experimentálním přístupem a výpočtovým modelováním vibrací převodových ústrojí. V praktické části, jež představuje cca 60 % textu, se autor zabývá sestavením metodiky pro výpočtové modelování vibrací převodových ústrojí, výsledky jsou prezentovány ve formě normálových rychlostí na povrchu skříně převodovky v předem určených místech. Pro posouzení vlivu na akustické vlastnosti je zde užita veličina mobilita. Metodika je sestavena nejprve na zjednodušeném modelu, jež zahrnuje tři typy modelování záběru ozubených kol, poskytnutých nadstavbovým modulem Machinery MultiBody softwaru Adams, všechna tělesa, reprezentující reálné komponenty převodovky jsou zde geometricky zjednodušena a ve výpočtu uvažována, jako tuhá. Pokročilý model, reprezentující geometrii experimentálního převodu je doplněn o uvažování flexibilních těles skříně a hřídelů převodovky, ložiska jsou v obou modelech nahrazena předepsáním lineární funkce tuhosti a tlumení v potřebných směrech. Práce je formálně a logicky uspořádána na velmi dobré úrovni, za menší nedostatek považuji pravopisné chyby, překlepy, dále podotýkám, že odbornou práci je dobré psát v celém svém rozsahu v trpném rodě. Student splnil všechny cíle zadání a prokázal inženýrský přístup k řešení daného tématu. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání C
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita D
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti C
Grafická, stylistická úprava a pravopis D
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
C

Otázky

eVSKP id 72226