PAVLOVIČOVÁ, A. Aplikace systému jakosti v obchodní firmě s chemickými látkami [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2015.
Předložená diplomová práce řeší aktuální problematiku zavádění systému jakosti v podmínkách obchodní firmy s chemickými látkami, kde je studentka kombinované formy studia zaměstnána. Je zde charakterizován systém jakosti na Slovensku, v rámci kterého se vyskytují některé odlišnosti od systému aplikovaného v ČR. Práce je zpracována pečlivě, pouze by bylo vhodné provést porovnání tohoto systému V ČR a na Slovensku. Práci hodnotím stupněm "A"
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Využití poznatků z literatury | B |
Předložená diplomová práce "Aplikace systému jakosti v obchodní firmě s chemickými látkami" má rozsah 75 stran včetně příloh. Její členění je v souladu s pravidly pro psaní tohoto typu prací na FCH VUT v Brně. Je psána dobrou slovenštinou bez významného množství překlepů a stylistických chyb. Diplomová práce je pojatá jako více-méně teoretická z důrazem na rešeršní práci a z odkazem na dokumenty fantomové firmy. Pro vypracování příručky kvality byly tedy použity živé dokumenty probíhajících procesů a konkrétní firemní struktura. Této koncepci v zásadě odpovídá rozsah i množství použitých literárních zdrojů. Zadaným cílem práce bylo jednak navrhnout vhodný systém jakosti (QA/QC) pro obchodní firmu, případně vypracovat příručku systému kvality. Oba tyto cíle práce považuji za splněné. Nejslabší stránkou předložené diplomové práce je zejména nejasné a nekonkrétní formulování závěrů a z toho plynoucí velmi problematická praktická využitelnost výsledků. V případě, kdy jsou použita živá data předpokládám v závěru porovnání současného stavu a studentkou vytvořeného fantomového systému řízení jakosti. Přes tyto mé výhrady považuji práci za velmi kvalitní. Práci doporučuji k obhajobě a hodnotím ji klasifikačním stupněm ECTS "A - výborně" Dotazy: 1) Konkrétní podnikatelský záměr může být založen na spokojenosti zákazníků s nabízenými službami. Jakým způsobem může být ve firmě zajištěno neustále zvyšování kvality nabízených služeb? Jak může být ve firmě zajištěna zpětná vazba spokojenosti zákazníků? 2) Prosím o vysvětlení pojmů SLEPT a SWOT analýza a jejich možnou vazbu na systém jakosti obchodní firmy.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | B | ||
Závěry práce a jejich formulace | C | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A |
eVSKP id 77199